Mindkét vállalat, a Sony és a Microsoft is a felhő alapú szolgáltatásokban látja a jövőt, és bár hatalmas lépéseket tettek az elmúlt hónapokban, még egy ideig nem fogjuk tudni kihasználni a lehetőséget.
Hónapokkal ezelőtt látott napvilágot a hír, hogy a redmondiak bemutatták az általuk kifejlesztett szolgáltatást, melynek segítségével Xbox 360-as játékokat streamelhetünk PC-re, vagy akár Windows Phone-ra. A prezentációt a Halo 4-el tették teljessé. Albert Penello a Microsoft marketing igazgatója így kommentálta az eseményeket : "Bárcsak ne is láttam volna. Azonnal tudtam, hogy mindenki erről kérdez majd. Csak teszteltük a rendszert, egyelőre semmiféle bejelentésre nem készülünk. Ettől függetlenül a szolgáltatás kiemelkedően teljesített."
Nemrég olvashattunk a Sony által felvásárolt, jelenleg szárnyait próbálgató Gaikai-ról. Shuhei Yoshida, a Sony elnöke aggályait fejezte ki a rendszer működését illetően, ahol legfőbb problémaként az európai átlagos sávszélességet jelölte meg, és ezzel Penello is egyetértett. "Ha szupergyors interneted van, a stream is szuperül működik" - tette hozzá. A jelenlegi viszonyok sajnos nem teszik lehetővé, hogy minden vásárlónak ugyan olyan színvonalú szolgáltatást nyújtsanak, ami nagyon megnehezíti a továbbhaladást, ezért egyelőre ne számítsunk óriási léptékű változásra.
Penello kiemelte, hogy a Halo 4-es teszt mögött rengeteg munka állt, és hatalmas sikernek könyvelték el, a dolog jövője azonban jelenleg nem rajtuk, hanem a hálózatok fejlődésén áll vagy bukik. Ha megtörténik az áttörés, az forradalmat jelent majd a játékvilágban. Szerintetek várható előrelépés a jövőben?