Az Epic Games volt dizájnere (és a Jazz Jackrabbit megalkotója), Cliff Bleszinski nem hogy elnéző a Microsoft használt játék ellenességével kapcsolatban, hanem teljes egyetértésben a cég mellé állt.
Négy Twitter üzenetében a következőket osztotta meg velünk:
You cannot have game and marketing budgets this high while also having used and rental games existing. The numbers do NOT work people.
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) June 12, 2013
"Nem tartható egy játék és annak marketing büdzséje ilyen magasan, amíg a használt játék eladás és kölcsönzés létezik. A számok NEM így működnek."
The visual fidelity and feature sets we expect from games now come with sky high costs. Assasins Creed games are made by thousands of devs.
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) June 12, 2013
"Manapság az élethű grafikai és szolgáltatásbeli elvárások óriási költségekkel járnak. Az Assassin's Creed játékokon több ezer fejlesztő dolgozik."
Newsflash. This is why you're seeing free to play and microtransactions everywhere. The disc based day one model is crumbling.
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) June 12, 2013
"Egy gyors hír még. Ez az, ami miatt egyre több free-to-play és mikrotranzakciós játékot láttok manapság. A lemez alapú 60 dolláros értékesítési modell már csak vergődik."
Those of you telling me "then just lower game budgets" do understand how silly you sound, right?
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) June 13, 2013
"Azoknak, akik azt mondják nekem, hogy hát akkor egyszerűen csak csökkentsük a játékok költségeit, üzenem, hogy ugye tudjátok, mekkora butaságokat hordtok össze?"
Bár ezekkel a néha szarkazmusba átcsapó kijelentésekkel nem teljesen értünk egyet, azért nem felejthetjük el, hogy pár pontban nagyon is igaza van, vagy legalábbis érdemes elgondolkodni ezeken a szempontokon is. A kiadók közül pedig még mindig nem érkezett sok reakció. Ti mivel értetek egyet?