Ifjabb olvasóink bánhatják, hogy életkorukból fakadóan számos, a videójáték fejlődését máig meghatározó klasszikusról maradtak le. Többek között ide sorolható az X-COM: UFO Defense (1994) és az X-COM 2: Terror from the Deep (1995) is. A körökre osztott taktikus harc a szintén kultikus Jagged Alliance sorozattal volt egyszinten említhető, amely bázisépítéssel, valamint kutatás-fejlesztéssel egészült ki. A földönkívüli megszállók ellen vívott háborút számtalan sajtóorgánum választotta be és választja be ma is minden idők legjobb játékai közé. Haloványabbra sikerült az X-COM: Apocalypse (1997), mely szakítva a hagyományokkal elvetette a körökre osztott harcot és grafikailag is egy világosabb, futurisztikusabb stílussal próbálkozott. Nem jött be se a játékosoknak, se a sajtónak. Az űrhajós X-COM: Interceptor (1998) pedig már szót se nagyon érdemel.
A Microprose klasszikusának jogai előbb a Hasbro Interactive-hoz, majd az Atarihoz kerültek, hogy végül öt évvel ezelőtt a Take Two markában kössenek ki. A kiadó mindig is sejteni engedte, hogy a széria feltámasztásán fáradozik, a kérdés csupán az volt, kire bízzák a feladatot, valamint mikor és milyen formában születik meg az utód.
A kiadó hivatalos közleménye szerint a szimplán X-COM címre keresztelt alkotás PC és Xbox 360 platformokon teszi majd tiszteletét. A játék megőrzi az előzök stratégiai elemeit (bázisépítés, kutatás-fejlesztés), amelyeket fordulatos történettel és egyedi FPS-élvénnyel kívánnak fűszerezni a Bioshock 2 fejlesztői. Magyarán
búcsút inthetünk az izometrikus harcnak, helyette jön a kor igényeinek (Hiszen erre vágyik a potenciális vásárlók többsége.) jobban megfelelő saját szemszögű lövöldözés.A játékos egy FBI ügynök szemein keresztül tapasztalja meg az inváziót, amelynek előkészítésére már számos ügynök férkőzött be az emberiség soraiba. Neki kell felismernie és semlegesíteni a növekvő veszedelmet. Más kérdés, hogy ez aligha sikerülhet, hiszen akkor hol maradna a széria esszenciáját adó tényleges invázió, és az elkeseredett ellenállás.
Megdőlt tehát az az elmélet, amelyik éveken át tartotta magát videójátékos berkekben, miszerint az Irrational Games (korábban 2K Boston és 2K Australia) Ken Levin, a Bioshock szellemi atyja vezérletével az X-COM franchise feltámasztásán fáradozik. Ezzel újra nyitottá vált a kérdés: Vajon min dolgozhat a mester?