Varsó – 2014.04.04
Szinte tapintható volt a feszültség az esemény indulásakor, mely Varsó belvárosában, egy nagyon elegáns bevásárló központ legfelső emeletén zajlott.
A szervezők kibérelték a legnagyobb mozitermet (cirka olyan 600-700 embert képes befogadni) és valami hihetetlen hangulatot árasztó külsőségekkel dobták fel az amúgy átlagos plázamozit. Mindenhol Wargaminges molinók lógtak a falon, WoT logókat vetítettek a földre és megszámlálhatatlan World of Tanks pólóba öltözött szervező terelte a megfelelő irányba az embertömeget. A versenyek indulását egy másfél órás sajtótájékoztató nyitotta meg.
Általában nagyon fázok az ilyen ceremóniáktól, mivel a legtöbb cégvezető valami elképesztően unalmas PR szöveggel bombázza a hallgatóságot. Szerencsére a Wargaming nagyfőnöke, Victor Kislyi hihetetlen jó arc, még háromnegyed óra múlva is tudott olyat és olyan stílusban mondani, hogy ébren tartsa a hallgatóság figyelmét. Nyíltan beszélt a Wargaming jövőbeli terveiről, beszélt a viszonyáról Chris Taylorral (Dungeon Siege, Total Annihilation fejlesztő – de még nem igazán tudják mihez kezdjenek egymással, majd talán valamikor a jövőben lesz valami játék is a felvásárlásból), elmondta, hogy milyen hihetetlenül szerencsés volt a Wargaming, amikor a megfelelő időben, a megfelelő helyen volt a megfelelő fejlesztőcsapattal.
Nyíltan beszélt a konkurenciáról, nem próbálta meg őket lehúzni; tudom, hogy nekünk ez magyaroknak nagyon furcsán hangzik, de egyáltalán nem tett úgy, mintha a Valve, a Riot vagy a Blizzard nem létezne vagy csupán harmadrangú ellenfelek lennének. Megtudtuk, hogy benne lennének egy gamer-olimpia megszervezésében a konkurens fejlesztőkkel, bár ez még a jövő zenéje. Először természetesen a World of Tanks és a World of Warplanes bajnokságokat fogják felfuttatni. A sajtótájékoztatón ott volt Varsó polgármester-helyettese is, aki egy hihetetlen szimpatikus arc, már csak azért is mert a hivatalban ő vezeti a csupa politikusból álló World of Tanks csapatot. Na ja, így könnyű volt elérni, hogy pont Varsóba hozzák a WoT döntőt.
A sajtótájékoztató után aztán elkezdődtek a versenyek, elsőként az orosz-ukrán szövetség gördült be, majd őket követték a lengyel favoritok. Addigra a termet megnyitották a nagyközönség előtt is, lengyel kamaszok százai töltötték fel az üres székeket, kíváncsi vagyok milyen indokot találtak ki, hogy igazolják az iskolában a távolmaradásukat. A lengyelek hihetetlen profizmussal ronggyá verték az oroszokat és a nap végéig megőrizték ezt a lendületet, mivel ők örülhettek a végén a továbbjutásnak. Este aztán meg is ünnepelték mindezt a Hard Rock Caféban, de ez már egy másik videó története.
Exkluzív interjú
Mohamed Fadl, Wargaming, vezető közösségi menedzser
GS: Örülök, hogy tudunk egy kicsit beszélgetni ezen a fantasztikus helyen és remek rendezvényen. Tudnál mondani néhány szót a GameStar olvasóinak arról, hogy mi is a beosztásod a Wargamingnél és mióta dolgozol a cégnél?
MF: Sziasztok, nekem az öröm, hogy itt üdvözölhetek mindenkit Varsóban, a World of Tanks döntőjén. A közösségben a legtöbben "Mo"-ként ismernek. 2011 óta dolgozom a Wargamingnek. Kicsiben kezdtük, eleinte csak öten voltunk az európai irodában, mostanra pedig több mint 150-en lettünk. Nagyon gyorsan fejlődtünk. Ez a harmadik évem a Wargamingnél és azt kell mondjam ez egy igencsak érdekes időszak volt.
A Grand Finals az első hatalmas rendezvény a Wargaminges esport életében. És ahogy láthatod is... Igazából magam is meg vagyok lepődve, mert nem hittem volna, hogy péntek reggel ennyien eljönnek megnézni a játékot. De már most teltház van. Nem tudom, hogy az emberek hogy csinálják az iskola és a munka mellett, de a lényeg, hogy tele vagyunk. Nagyon büszke vagyok a csapatra.
GS: Tervezitek, hogy a jövőben továbbfejlesztitek a küldetéseket? Olyasmikre gondolok, hogy valós történelmi csatákat raktok a játékba, amikkel a játékosok újraélhetik a világtörténelem fontos ütközeteit.
MF: Nem akarom azt mondani, hogy nem, mert azzal hazudnék. Rengeteg ötletünk van és a történelmi csaták egy nagyon jó példa erre. A fejlesztők, a produkciós csapat és a közösség együtt dolgozik azon, hogy kitaláljuk mi az amit meg tudunk csinálni és mi az, amit nem. A közösség nagyon fontos a Wargaming számára. Tízéves pályafutásom alatt egyetlen olyan cégnél sem voltam, aminek ennyire szoros kapcsolata lett volna a közösséggel. A rajongók visszajelzéseiből gyakran merítünk, hogy jobbá tehessük a játékot; új modok, vagy éppen a történelmi csaták, esetleg új esport funkciók. A lehetőségek végtelenek. Az a fontos, hogy eldöntsük, mi az ami jó a játékosoknak és meg is tudjuk csinálni.
GS: A World of Tanks a Wargaming szíve. De van most egy másik játékotok is, a World of Warplanes, ami pár hete jelent meg és úgy hallottuk, hogy meglehetősen sikeres. Szerinted mennyi játékost kell a WOWP-nak maga köré gyűjtenie, hogy egy ilyen kaliberű rendezvényt csinálhassatok neki? Mennyi a mágikus szám?
MF: Szükségünk van rá, hogy elérjük azt a mágikus számot, hogy a következő szintre léphessünk. Az a helyzet, hogy van egy alap, amire az esportnak szüksége van, kell az a pohár, amit teletölthetünk. De már most vannak profi World of Warplanes csapatok. Csehországnak több profi csapata is van, Európában ők az egyik legerősebbek. A fontos kérdés, hogy mikor is tudunk elkezdeni professzionálisan játszani? A piac még nem áll rá készen. A termék még nincs ott, ahol lennie kellene ahhoz, hogy esport lehessen belőle. Először meg kell győződnünk róla, hogy a termék jó esport-alapanyag. Szóval nem tudnám azt mondani, hogy a mágikus szám mondjuk 2.2 millió, a közösség tudni fogja, hogy mikor jön el az idő és elmondják nekünk. Ahogy a World of Tanks-nél is történt, a közösség nagy hanggal jelezte, hogy készen áll - akkor tudni fogjuk, hogy itt az idő.
GS: A sajtótájékoztatón elmondtad, hogy csak Afrika és Dél-Amerika hiányzik a világbajonkságról. Van tervetek arra, hogy hogyan vonjátok bele ebbe a családba az afrikai és dél-amerikai játékosokat is?
MF: Dél-Amerikában ez biztosan megtörténik majd. A probléma még mindig az alapbázis megléte, amire szükségünk van. Az infrastruktúra okozza számukra a legnagyobb problémát. Az utóbbi három évben Brazília létrehozott egy nagyon jó infrastruktúrát a játékvilág terén. A következő években a brazilok sok helyen feltűnnek majd az esport világában. Ők lesznek a következő Nagy Dolog az esportban, mert most megvan a szükséges infrastruktúra és ott van egy hatalmas csoportnyi játékos, akik alig várják, hogy versenghessenek. Szóval ez a következő lépés.
Afrikával kapcsolatban... Én félig egyiptomi vagyok és nagyon szeretném azt látni, hogy az embereknek megvan mindenük és úgy élhetnek, ahogy szeretnének, hogy megvan a szükséges infrastruktúra ahhoz hogy azzal játszanak, amivel akarnak és amit szeretnek. Addig pedig nem tehetünk mást, mint hogy várunk és segítünk ahol tudunk.
GS: Gondolom elég sok regionális bajnokságon vettél részt az utóbbi időben. Szerinted melyik a legfanatikusabb nemzet a World of Tanks világában?
MF: (nevet) Van egy pár. Akárhányszor azt mondom, hogy ne ezek a legbolondabbak, akkor jön egy másik. Amit biztosan állíthatok, hogy az Oroszok nagyon lelkesek.
GS: Erre gondoltunk mi is, a bolond oroszok.
MF: Elég komolyan veszik. Ahogy a lengyelek is nagyon komolyak. Azt gondolom, hogy ők nagyon büszke emberek és ezért mindent komolyan vesznek. Vannak más csapataink is, akik már nem csak a móka kedvéért játszanak - azon már túlléptek -, hiszen nagy pénzeket nyernek és edzéseik is vannak. A legdurvább nemzetek a közösség szempontjából az oroszok és a lengyelek.
Közben volt ám egy 0. nap is, illetve kicsomagoltuk a Wargaming szeretetcsomagját. Tessék ezeket is megnézni.