A Quake 4 sikeres elkészítése után a Raven újra id játék folytatásán dolgozik: ezúttal a 2001 óta (2003, ha számítjuk a Wolfenstein: Enemy Territory-t) pihenő Wolfenstein sorozatot frissítik fel. A játékra már évekkel ezelőtt voltak utalások az id-től, de mostanáig semmi konkrét információ nem látott napvilágot... persze mi másra való az E3, ha nem arra, hogy az ilyen infókat ránk öntsék, így a Wolfenstein jött, látott, és kiérdemelt magának egy előzetest.
II. Világháború másképp
Előre bocsátom, hogy a Return to Castle Wolfensteinnel sajnálatos módon elkerültük egymást az évek folyamán, így legutóbbi kapcsolatom a sorozattal a Wolfenstein 3D shareware változatának számtalan végigjátszása még 1992-ben. Emiatt esélytelen, hogy a játékot közvetlen elődjével hasonlítsam össze, az első résszel pedig azt hiszem, felesleges. Marad tehát a jelenlegi FPS felhozatal alapján való megítélés. Ebből a szempontból pedig nagyon jól áll a játék, hiszen II. Világháborús FPS-ekkel Dunát lehetne rekeszteni, de egyik sem büszkélkedhet okkult nácikkal. Az pedig ősi igazság, hogy az okkult nácik még egy középszerű játékot is játszhatóvá tesznek (lásd: Bloodrayne).
Ha felkel a Fekete Nap
A történet szerint 1943-ban járunk, a háború a tetőfokán, a Szövetséges erők ugyan lelassították a Harmadik Birodalom terjeszkedését, de Hitler továbbra is világuralomra hajt. Itt jön képbe Himmler, aki minden erejével azon van, hogy a Fekete Nap nevű okkult erőt irányítása alá hajtsa. Ha sikerrel jár, senki nem állhat a németek útjába. Hősünk, William „B.J." Blazkowicz, azonban egyszer már sikeresen meghiúsította Himmler terveit (RtCW), tehát újra őt küldik ellene.
Városi túra
Kalandjaink ezúttal egyetlen hatalmas, náci megszállás alatt lévő városban játszódnak. Az állapot helyiek egy részének nagyon nem tetszik, így a város egy csatatér, a lázadók lépten-nyomon összecsapnak a megszállókkal. A lázadó erők természetesen a segítségünkre lesznek, és „valamit valamiért" alapon bizonyára nekünk is meg kell majd támogatnunk őket, ha nagyon szorult helyzetbe kerülnek. A város amúgy szabadon bejárható lesz... illetve a szabadon bejárhatóságot a történet korlátozza: ahogy haladunk előre, úgy nyílnak meg új részek előttünk. A változatosság kedvéért egy véletlenpálya-generátort is bütyköl a Raven, mely - az általam jobb híján ráaggatott név ellenére - nem a pályát fogja véletlenül összehozni, hanem néha akadályokat dobál az utunkba. Arról, hogy akadály alatt egyszerű törmelékkupacokat és barikádokat értenek-e, amelyeket meg kell kerülnünk, vagy ellenséges csapatok által megszállt területeket, melyeken át kell verekednünk magunkat, még nem szól a fáma.
Odaát
A bejárható terület és a játékidő kvázi megduplázására régi trükk játékfejlesztőknél a párhuzamos dimenziók bevetése: néhány különböző textúra, pár új útvonal, és készen is vagyunk (ez elég cinikusan hangzott, azért meg lehet ezt jól is csinálni). A Wolfensteinben ezt most Shroudnak keresztelték el: a nácik ebből a dimenzióból nyerik természetfeletti képességeiket, és úgy tippelem, hogy a meghódítani kívánt Fekete Nap is itt található. B.J.-vel ide kirándulva hamarosan mi is természetfeletti képességekre teszünk szert, és szórhatjuk az ellen nyakába a villámokat (vagy valami hasonlót).
A játék a legfrissebb id engine (Tech 5) helyett annak elődjét, a Tech 4-et használja, és az első képek és trailer hozzászólásaiban többeket láttam, akik kifogásolták a grafikát. Ennek ellenére én nem látok semmi kivetnivalót benne: nyoma sincs a Doom 3 és a Prey műanyag hatású karaktereinek, a hangulat pedig nagyon ígéretes. Végső véleményt persze majd megjelenéskor mondhatunk, de az még messze van, hiszen egyelőre még hozzávetőleges dátumot sem árultak el... when it's done.
GameStar