A Quake 4 sikeres elkészÃtése után a Raven újra id játék folytatásán dolgozik: ezúttal a 2001 óta (2003, ha számÃtjuk a Wolfenstein: Enemy Territory-t) pihenÅ‘ Wolfenstein sorozatot frissÃtik fel. A játékra már évekkel ezelÅ‘tt voltak utalások az id-tÅ‘l, de mostanáig semmi konkrét információ nem látott napvilágot... persze mi másra való az E3, ha nem arra, hogy az ilyen infókat ránk öntsék, Ãgy a Wolfenstein jött, látott, és kiérdemelt magának egy elÅ‘zetest.
II. Világháború másképp
ElÅ‘re bocsátom, hogy a Return to Castle Wolfensteinnel sajnálatos módon elkerültük egymást az évek folyamán, Ãgy legutóbbi kapcsolatom a sorozattal a Wolfenstein 3D shareware változatának számtalan végigjátszása még 1992-ben. Emiatt esélytelen, hogy a játékot közvetlen elÅ‘djével hasonlÃtsam össze, az elsÅ‘ résszel pedig azt hiszem, felesleges. Marad tehát a jelenlegi FPS felhozatal alapján való megÃtélés. EbbÅ‘l a szempontból pedig nagyon jól áll a játék, hiszen II. Világháborús FPS-ekkel Dunát lehetne rekeszteni, de egyik sem büszkélkedhet okkult nácikkal. Az pedig Å‘si igazság, hogy az okkult nácik még egy középszerű játékot is játszhatóvá tesznek (lásd: Bloodrayne).
Ha felkel a Fekete Nap
A történet szerint 1943-ban járunk, a háború a tetÅ‘fokán, a Szövetséges erÅ‘k ugyan lelassÃtották a Harmadik Birodalom terjeszkedését, de Hitler továbbra is világuralomra hajt. Itt jön képbe Himmler, aki minden erejével azon van, hogy a Fekete Nap nevű okkult erÅ‘t irányÃtása alá hajtsa. Ha sikerrel jár, senki nem állhat a németek útjába. HÅ‘sünk, William „B.J." Blazkowicz, azonban egyszer már sikeresen meghiúsÃtotta Himmler terveit (RtCW), tehát újra Å‘t küldik ellene.
Városi túra
Kalandjaink ezúttal egyetlen hatalmas, náci megszállás alatt lévÅ‘ városban játszódnak. Az állapot helyiek egy részének nagyon nem tetszik, Ãgy a város egy csatatér, a lázadók lépten-nyomon összecsapnak a megszállókkal. A lázadó erÅ‘k természetesen a segÃtségünkre lesznek, és „valamit valamiért" alapon bizonyára nekünk is meg kell majd támogatnunk Å‘ket, ha nagyon szorult helyzetbe kerülnek. A város amúgy szabadon bejárható lesz... illetve a szabadon bejárhatóságot a történet korlátozza: ahogy haladunk elÅ‘re, úgy nyÃlnak meg új részek elÅ‘ttünk. A változatosság kedvéért egy véletlenpálya-generátort is bütyköl a Raven, mely - az általam jobb hÃján ráaggatott név ellenére - nem a pályát fogja véletlenül összehozni, hanem néha akadályokat dobál az utunkba. Arról, hogy akadály alatt egyszerű törmelékkupacokat és barikádokat értenek-e, amelyeket meg kell kerülnünk, vagy ellenséges csapatok által megszállt területeket, melyeken át kell verekednünk magunkat, még nem szól a fáma.
Odaát
A bejárható terület és a játékidÅ‘ kvázi megduplázására régi trükk játékfejlesztÅ‘knél a párhuzamos dimenziók bevetése: néhány különbözÅ‘ textúra, pár új útvonal, és készen is vagyunk (ez elég cinikusan hangzott, azért meg lehet ezt jól is csinálni). A Wolfensteinben ezt most Shroudnak keresztelték el: a nácik ebbÅ‘l a dimenzióból nyerik természetfeletti képességeiket, és úgy tippelem, hogy a meghódÃtani kÃvánt Fekete Nap is itt található. B.J.-vel ide kirándulva hamarosan mi is természetfeletti képességekre teszünk szert, és szórhatjuk az ellen nyakába a villámokat (vagy valami hasonlót).
A játék a legfrissebb id engine (Tech 5) helyett annak elÅ‘djét, a Tech 4-et használja, és az elsÅ‘ képek és trailer hozzászólásaiban többeket láttam, akik kifogásolták a grafikát. Ennek ellenére én nem látok semmi kivetnivalót benne: nyoma sincs a Doom 3 és a Prey műanyag hatású karaktereinek, a hangulat pedig nagyon Ãgéretes. VégsÅ‘ véleményt persze majd megjelenéskor mondhatunk, de az még messze van, hiszen egyelÅ‘re még hozzávetÅ‘leges dátumot sem árultak el... when it's done.
GameStar