Már nem először van szó arról, hogy a játék hogyan töri meg a konvenciókat, de úgy tűnik, a Carbine Studios alkotása újabb meglepetéseket tartogat, amiről a csapat a DevSpeak nevű fejlesztői napló sorozatának legújabb részében oszt meg részleteket.
A crowd control, vagyis az ellenfelek mozgásának és képességeinek befolyásolása alapvető pillérét képzi az MMORPG-k harcrendszerének, és alapos ismerete elengedhetetlen azok számára, akik a keményebb csatákból is győztesen akarnak kijönni. A Carbine Studios tagjai arról beszélnek a videóben, hogy miként változtattak a hagyományos crowd control megoldásokon annak érdekében, hogy elkerüljék a műfaj szokásos buktatóit, illetve azt az állapotot, amikor a játékos magatehetetlenül bámulja, amint agyonverik a karakterét - A WildStar által használt ún. Breakout Gameplay ugyanis tulajdonképpen arról szól, hogy a játékos a különböző státusz effektek hatása alatt is képes cselekedni, attól függően, hogy milyen hatás alatt van.
Úgy tűnik, érdekes ötletekkel próbálják feldobni a zsánert a srácok. Ti hogyan változtatnátok a megszokott MMORPG formulán?