Jó hír a klasszikus Fallout rajongóknak, hogy a Wasteland 2 nem a manapság megszokott casual réteget célozza be magának. Brian Fargo elmondása szerint a Wasteland 2 világa kegyetlen, mint ahogyan az azt benépesítő emberek is.
Egy interjú során Fargo bácsi elmondta, hogy a Wasteland 2 elején generálhatunk ugyan egy négyfős csapatot, ám rajtuk kívül is lesznek irányítható karakterek - legalábbis, ha szóba állunk velük, és hajlandóak vagyunk magunkkal vinni néhány kétesebb alakot is. Az NPC-k ugyanis BioWare szerűen élnek majd, azaz saját akarattal, céllal, jellemmel rendelkeznek, és amennyiben nem tetszik nekik amit csinálunk, esetleg nem csinálunk, nem átallanak majd simán elárulni bennünket.
Olyasmi is előfordulhat simán, hogy a reménybeli társ egy piszok gazfickó, akitől minden jóérzésű játékosnak feláll a szőr a hátán, ám a nagyobb cél érdekében mégis megfontolandó a sorozás. Az persze alap, hogy ha egy ilyen trógerrel járkálunk, akkor a party megítélése is módosul, de ha egyszer a rosszarc akkora jó harcos...
Döntéseink nagyban befolyásolják majd a játékmenetet, de nem mindig azonnal. Jól tesszük tehát, ha csak okosan ontunk belet, rablunk ki mindenkit akivel találkozunk, mert könnyen előfordulhat, hogy a Wasteland 2 csak órákkal később koppint az orrunkra. Azt sem árt tudni, hogy ez nem fantasy RPG, tehát nincsenek papok. Ez miért fontos? Nincs rezzelés, aki fűbe harapott, az sajna örökre balra el, nem csak a harc idejére fekszik ki. Gatyákat felkötni.