Az utóbbi hónapokban szokásommá vált a stratégiai játékok műfajának hanyatlása felett lamentálni, ám amikor olyan ígéretes játékok bukkannak fel a látókörömben, mint a Wargame: European Escalation, megnyugszik a ketyegőm.
Az Eugen System február 23-án érkező RTS-e a hidegháború 1975 és 1985 közötti időszakát dolgozza fel, egy fiktív konfliktus formájában, ami a Varsói Szerződés országai, valamint a NATO között robban ki, eszkalálódik, majd vezet totális háborúhoz Európában.
A játék érdekessége, hogy az egyes térképek mérete elérheti a 150 km²-t is, ami az MI számára nyilván nem jelent problémát, de játékosként csakis azért láthatjuk át és kezelhetjük hatékonyan a különböző problémákat - üssék fel bárhol is a fejüket -, mert a Wargame: European Escalation megörökölte a R.U.S.E. kiváló IRISZOOM rendszerét. Utóbbi kvázi globális rátekintést biztosít a mindenkori történésekre.
Azt is fontos megjegyezni, hogy nincs építkezés, sem egységgyártás, helyettük command pontokkal gazdálkodunk, azokból állítjuk össze kezdő csapatainkat, majd hívunk további erősítést, ha elfoglaljuk a térképen megtalálható command zónákat az ilyen célra rendszeresített command egységeink valamelyikével.
Ezek a szabályok vonatkoznak a multira is, ahol több mint 360 egységtípusból választhatunk.