Az idei E3 meglepetés bejelentések egyike a június 26-a óta hazánkban is látható Wanted cÃmű mozifilm játékadaptációjának készülte, melyet az a svéd bázisú GRIN csapata hegeszt 2007 óta, akik jelenleg a Bionic Commando-t is készÃti, illetve korábban olyan produkciókat követtek el, mint a Tom Clancy: Ghost Recon Advanced Warfighter, vagy a poszt-apokaliptikus világban játszódó akció-verseny játék, a Bandits: Phoenix Rising.
Kérdéses történet
Mark Millar képregénysorozata hazánkban kevésbé ismert füzetecske, ellenben világszerte hatalmas népszerűségnek örvend. A történet egy szuperképességekkel megáldott bűnözők társaságáról szól, kiknek célja, hogy a világ szuperhőseit a föld alá jutassák. Céljuk, hogy a világ egy békésebb, nyugodtabb hely legyen az emberiség számára. Főhősünk, Wesley Gibson felfedezi, hogy édesapja is ezen szuperhősök egyike...
Az eredeti sztori további részleteit teljesen felesleges leÃrnom, ugyanis Timur Bekmambetov rendezésében készült verzió a látványos képességeken, illetve a karakterek nevein kÃvül semmit nem vet át a képregénybÅ‘l, Ãgy gyakorlatilag egy teljesen fiktÃv, kitalált történetet tálalt a Nappali- és Éjjeli Å‘rség rendezÅ‘je.
Éppen ezért nem meglepÅ‘, hogy a svéd GRIN sem tudja jelenleg eldönteni, hogy a történet a filmben látott események után játszódjon-e, és egyelÅ‘re azt sem tudni, hogy teljesen kitalált sztorit követ-e, vagy pedig Millar regényének fontosabb elemeibÅ‘l táplálkozzon. Az viszont biztos, hogy ezúttal is Wesley Gibson bÅ‘rébe bújva kell majd az ellenfeleket túlvilágra küldenünk, akit a filmben James McAvoy formált meg. A jelenlegi állás szerint a fÅ‘karakter hangját nem biztos, hogy a szÃnész kölcsönzi, de fizimiskája egy az egyben ugyanaz lesz.
Repül a golyó, ki tudja hol áll meg...
A filmet vagy akár a képregényt ismerÅ‘k legnagyobb örömére a látványos golyóferdÃtés és egyéb extra képességek is helyet kapnak a játékban. A látványos golyókilövés a Wantedban az elÅ‘zetes „útvonal" megtervezésével zajlik majd. Ergo a fedezék mögött található ellenfeleket nem találomra fogjuk lelÅ‘ni. A svédek ezen kÃvül a Gears of War-hoz, illetve a Rainbow Six-hez hasonló fedezékrendszert fejlesztettek a játékhoz. Az elÅ‘dökhöz képest a különbség annyi, hogy karakterünk képességeinél fogva sokkal gyorsabban és látványos akrobatikus mozdulatok közepette tud a fedezékek között mozogni. A golyóferdÃtésen kÃvül lehetÅ‘ségünk lesz idÅ‘lassÃtásra is. Az „adrenaline time" névre keresztelt képesség egy az egyben megegyezik a Max Payne-bÅ‘l megismert „bullet time"-val. Az Max Payne-hez képest, ezen képességünk sem véges, Ãgy érdemes csÃnján bánni vele. Ha a két képességet „vegyÃtjük", akkor fÅ‘hÅ‘sünk Wesley pillanatok alatt láthatatlanná válik az ellenfelek elÅ‘tt. Könnyedén tudunk a fedezék mögül ólmot szóró bérgyilkosok háta mögé kerülni, hogy aztán egy látványos közelharcban leverjük Å‘ket.
Látványos helyszÃnek
A játék a tervek szerint a filmben is látott helyszÃnek többségén játszódik majd, de az E3-on bemutatott demonstrációban, egy zuhanó repülÅ‘géprÅ‘l kell kimenekülnünk. Persze ez nem lesz olyan egyszerű, hiszen a menekülési útvonalat megannyi ellenfél állja el. A szűk térnek köszönhetÅ‘en az ülések mögött keresve kell fedezékre lelnünk.
Na és mikor?
A Warner Bros. Interactive Entertainment által kiadott sajtólevél szerint idén télen kerül a boltok polcaira a Wanted játékadaptációja, mely gyakorlatilag egyidőben érkezik a film DVD / Blu-ray verziójával. Wesley Gibson bőrébe Xbox 360, PS3 és PC platforomokon bújhatunk majd.
GameStar