Habár a 2016-ban bemutatott PlayStation VR nem forgatta fel a játékipart, több mint 5 millió példány talált gazdára belőle, ami elég volt ahhoz, hogy a Sonynak esze ágában se legyen elengedni a virtuális valóságot.
Az eszköz PSVR2 néven említett utódját hivatalosan februárban jelentették be, amit már kifejezetten a PlayStation 5-höz fejlesztenek jobb felbontással, nagyobb látótérrel és fejletteb mozgáskövetéssel.
A PSVR2 körül azóta is megy a találgatás, most éppen a PSVR Without Parole nevű YouTube-csatorna osztott meg egy kisebb pletykaáradatot. A csatorna értesülései állítólag közvetlenül a Sonytól származnak egy konferenciáról, amit a japánok a napokban tartottak a headset leendő fejlesztőinek.
A videó alapján a Sony csak NGVR-ként emlegeti a PSVR2-t, ami a Next-Generation VR, vagyis a következő generációs VR rövidítése. Az UploadVR még májusban közölte, hogy az új kütyü szemenként 2000 x 2040 pixeles felbontással érkezhet, a PSVR Without Parole pedig úgy tudja, hogy HDR-képes 4K OLED paneleket kapunk. Ezzel a PSVR2 élénkebb színekkel, mélyebb feketékkel és nagyobb fényerővel pipálhatja le a nagy népszerűségnek örvendő Oculus Quest 2-t.
A Sony új headsete elvileg 110 fokos betekintési szöget enged majd, ami a PlayStation VR-hez képest 10, az Oculus Quest 2-höz képest pedig 20 fokos többletet jelentene. Ezt az utóbbihoz hasonlóan Fresnel-lencsék alkalmazásával érhetik el a japánok.
A PSVR Without Parole szerint a PSVR2 egy új technológia, a Flexible Scaling Resolutiont (FSR) segítségével könnyítheti meg a PS5 hardverének dolgát. Ennek lényege, hogy a játékos fókusztartományába eső területre koncentrálja a renderelést, kiegészítve a korábban pletykált szemkövetéssel és a foveális rendereléssel.
A Sonynak állítólag a VR-élmények során előforduló rosszullétekre is van egy megoldása: valamiféle beépített haptikus visszajelzéssel tompíthatják a jelenséget, amit egy "forgó motor" hajt.
Azt még márciusban mutatták meg a japánok, hogy a PSVR2-höz egy teljesen új kontrollerrel állnak elő, amely képes lesz követni az ujjaink mozgását. A PSVR Without Parole értesülései szerint ezt "kapacitív érintésérzékelők" teszik lehetővé, melyek akkor is meg tudják határozni az ujjak pozícióját, ha nem érünk hozzájuk. A kifinomult szenzorokkal elvileg a játékbeli gesztusok is élethűbbé válnak, és adaptív ravaszokat is kapunk.
Az viszont talán az eddigieknél is fontosabb, hogy a videó alapján a Sony eltávolodhat az olyan speciális VR-élményektől, mint a Batman: Arkham VR, inkább a "konzolminőségű AAA" címekre helyezve a hangsúlyt. Ennek érdekében hibrid játékokkal állnának elő, melyeknél mi dönthetnénk, hogy a virtuális, vagy a normál változatot töltjük le. Erre láthattunk már példát a Resident Evil 7-nél.
A PSVR Without Parole azt is megemlíti, hogy a konferencián állítólag nem került szóba a visszafelé kompatibilitás, ami aggasztó lehet azoknak, akik a PSVR2-n is szeretnék élvezni a jelenlegi katalógust.
Ami pedig a megjelenési dátumot illeti, ennek kapcsán most sem lettünk okosabbak, így jobb híján Ming-Chi Kuo elemző tippjére támaszkodhatunk, aki júniusban arról írt, hogy csak 2022 második felében érkezhet a PlayStation VR és az Oculus Quest 3 következő generációja.