Hirdetés

Több részlet is kiszivároghatott a PlayStation VR2-ről, jöhetnek az AAA-címek?

|

Állítólag egyenesen a Sonytól származnak az infók.

Hirdetés

Habár a 2016-ban bemutatott PlayStation VR nem forgatta fel a játékipart, több mint 5 millió példány talált gazdára belőle, ami elég volt ahhoz, hogy a Sonynak esze ágában se legyen elengedni a virtuális valóságot.

Az eszköz PSVR2 néven említett utódját hivatalosan februárban jelentették be, amit már kifejezetten a PlayStation 5-höz fejlesztenek jobb felbontással, nagyobb látótérrel és fejletteb mozgáskövetéssel.

Hirdetés

A PSVR2 körül azóta is megy a találgatás, most éppen a PSVR Without Parole nevű YouTube-csatorna osztott meg egy kisebb pletykaáradatot. A csatorna értesülései állítólag közvetlenül a Sonytól származnak egy konferenciáról, amit a japánok a napokban tartottak a headset leendő fejlesztőinek.

A videó alapján a Sony csak NGVR-ként emlegeti a PSVR2-t, ami a Next-Generation VR, vagyis a következő generációs VR rövidítése. Az UploadVR még májusban közölte, hogy az új kütyü szemenként 2000 x 2040 pixeles felbontással érkezhet, a PSVR Without Parole pedig úgy tudja, hogy HDR-képes 4K OLED paneleket kapunk. Ezzel a PSVR2 élénkebb színekkel, mélyebb feketékkel és nagyobb fényerővel pipálhatja le a nagy népszerűségnek örvendő Oculus Quest 2-t.

A Sony új headsete elvileg 110 fokos betekintési szöget enged majd, ami a PlayStation VR-hez képest 10, az Oculus Quest 2-höz képest pedig 20 fokos többletet jelentene. Ezt az utóbbihoz hasonlóan Fresnel-lencsék alkalmazásával érhetik el a japánok.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A PSVR Without Parole szerint a PSVR2 egy új technológia, a Flexible Scaling Resolutiont (FSR) segítségével könnyítheti meg a PS5 hardverének dolgát. Ennek lényege, hogy a játékos fókusztartományába eső területre koncentrálja a renderelést, kiegészítve a korábban pletykált szemkövetéssel és a foveális rendereléssel.

A Sonynak állítólag a VR-élmények során előforduló rosszullétekre is van egy megoldása: valamiféle beépített haptikus visszajelzéssel tompíthatják a jelenséget, amit egy "forgó motor" hajt.

Azt még márciusban mutatták meg a japánok, hogy a PSVR2-höz egy teljesen új kontrollerrel állnak elő, amely képes lesz követni az ujjaink mozgását. A PSVR Without Parole értesülései szerint ezt "kapacitív érintésérzékelők" teszik lehetővé, melyek akkor is meg tudják határozni az ujjak pozícióját, ha nem érünk hozzájuk. A kifinomult szenzorokkal elvileg a játékbeli gesztusok is élethűbbé válnak, és adaptív ravaszokat is kapunk.

Az viszont talán az eddigieknél is fontosabb, hogy a videó alapján a Sony eltávolodhat az olyan speciális VR-élményektől, mint a Batman: Arkham VR, inkább a "konzolminőségű AAA" címekre helyezve a hangsúlyt. Ennek érdekében hibrid játékokkal állnának elő, melyeknél mi dönthetnénk, hogy a virtuális, vagy a normál változatot töltjük le. Erre láthattunk már példát a Resident Evil 7-nél.

A PSVR Without Parole azt is megemlíti, hogy a konferencián állítólag nem került szóba a visszafelé kompatibilitás, ami aggasztó lehet azoknak, akik a PSVR2-n is szeretnék élvezni a jelenlegi katalógust.

Ami pedig a megjelenési dátumot illeti, ennek kapcsán most sem lettünk okosabbak, így jobb híján Ming-Chi Kuo elemző tippjére támaszkodhatunk, aki júniusban arról írt, hogy csak 2022 második felében érkezhet a PlayStation VR és az Oculus Quest 3 következő generációja.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)