Bár sokan úgy gondolják, a PC-s virtuális valóság-headsetek versenye az Oculus Rift és a HTC Vive között fog eldőlni, érdemes odafigyelni a Razer projektjére, a nyitott platformként készülő OSVR-ra is. Főleg azért, mert a fejegység máris felzárkózik a konkurenciára.
Az eddig kapható Hacker Developer Kit 1.4-es kiadása mellé ugyanis júliusban egy új, 2-es sorszámot viselő modell is megérkezik, ami gyakorlatilag a kész termékek technikai specifikációit közelíti. Egyrészt az 1920x1080-as felbontás 2160x1200-ra növekszik az új HDK-ban, illetve a kijelző képfrissítése is felgyorsult 60-ról 90 Hz-re. További érdekességekként a Razer egy olyan technológia alkalmazását is ígéri, ami csökkenti a Screen Door Effectként emlegetett jelenséget, azaz a képernyőn lévő pixelhatárok láthatóságát.
A HDK 2 ráadásul a szemüvegeseknek is kedvez, ugyanis +4,5-től -2-es dioptriáig elvileg állítható a headset optikája. A játékok szempontjából már most jól jön az OSVR nyitottsága, így nem csak a külön erre a platformra készített címek, hanem a sztenderd kontrollerekkel játszható SteamVR játékok is futnak az új szemüveggel. Ez a kör pedig még tovább bővülhet később, ugyanis külső gyártók is képesek lehetnek saját, akár mozgásérzékelős kontrollert is fejleszteni és csatlakoztatni az eszközhöz. A Hacker Developer Kit 2 ára a korábbi 300-ról 400 dollárra módosul Amerikában (amit Európában további adók és vámok súlyosbítanak), de az olcsóbb, szerényebb képességekkel bíró verzió is kapható marad.
Mit gondoltok, labdába rúghat az OSVR a Rift és a Vive mellett?