Bár úgy indultunk neki 2016-nak, hogy ez lesz a VR éve, az első újhullámos headsetek megjelenésekor rengetegen jutottak arra a következtetésre, hogy megéri várni egy ilyen eszköz beszerzésével. Sőt, úgy tűnik, mostanra ki is fogyott a szél az Oculus Rift és a HTC Vive vitorlájából.
A VentureBeat volt olyan szemfüles, hogy a Steam havonta publikált hardveres felméréséből bogarászta ki a kapcsolódó statisztikákat, amik alapján úgy tűnik, hogy aki hajlandó volt kicsengetni valamelyik kijelző árát, az már meg is tette. Augusztusban ugyanis a HTC Vive felhasználóinak aránya egyáltalán nem nőtt és az Oculus Rift-tulajdonosoké is csupán egy tized százalékkal. Ez pedig azért is aggasztó, július és augusztus jelentették az első olyan időszakot, amikorra az előrendelőket sújtó alkatrészhiány megszűnt, ergo nagyobb késés nélkül szinte bárki rendelhetett volna a headsetekből.
Jó összehasonlítás volt a cikk írója részéről, hogy ebben az időszakban jóval többen bővítették rendszerüket egy 1440p-s monitorral, az ő arányuk négy és nyolc tized százalékkal nőtt a Steam-felhasználók között. Persze a későbbiekben segíthet a statisztikákon, ha új földrajzi régiókban vezetik be az Oculus Riftet és a HTC Vive-ot, de a trendeket illetően nehéz lenne spekulálni. Illetve az sem kizárt, hogy a kevésbé fájdalmas árpont miatt sokan inkább a PlayStation VR-ral próbálnak szerencsét.
Mit gondoltok, eljöhet még a VR aranykora, vagy ezúttal a túl magas ár jelenti a technológia vesztét?