A VR piacon jelenleg két jól elkülöníthető irányba haladnak a fejlesztések. Vannak a mobilos kütyük, mint a Gear VR, amelybe elég egy okoselefont bepattintani, és a komplexebb eszközök, mint a Vive vagy a Rift, amelyekhez egy PC-re van szükség. Mindkét technológiának megvannak az előnyei és hátrányai, amelyeket csak egy minden egyben headsettel lehetne megszüntetni. Pont olyannal, mint amit az Intel bemutatott.
A Project Alloy néven emlegetett eszközbe mindent beépítettek: a processzort, a grafikus chipet, az akkumulátorokat, sőt, még a külső szenzorokat is. A szemüveg az Intel RealSense technológiáját használja, amely felismeri a kamerák látóterében lévő dolgokat és azok helyzetét, így egyrészt nem megyünk majd neki a falnak vagy egyéb tárgynak, mert azt képes a játékban is megjeneníteni a szoftver, másrészt nincs szükségünk speciális kontrollerre, használhatjuk a kezünket, a szenzorok ugyanis akár az összes ujjunkat is képesek külön-külön kezelni és érzékelni.
Bár az elképzelés nyilván nagyon jó, hiszen az okostelefonoknál erősebb hardvert kapunk úgy, hogy nem vagyunk kábelekkel odakötve egy géphez, a technológia azonban még nem fogja megváltani a világot. A headset nyilvánvalóan hatalmas, cserébe nyilván nincs akkora teljesítménye, mint egy VR-ready gamer PC-nek, és az akkumulátor mérete is erősen bekorlátozza a felhasználót. Ettől függetlenül az irány jó, az Intel pedig nem is akarja megtartani magának az egészet: jövő ősszel nyílt forráskódúvá teszik majd a Project Alloy-t, így bárki használhatja az általuk gyártott hardvert, hogy saját eszközt készítsen.
Nem ez az egyetlen ilyen próbálkozás, a Google műhelyében is készül egy hasonló szemüveg, erről azonban egyelőre semmit nem árultak el.