Ahelyett, hogy minden lényeges információt egyszerre zúdított volna ránk, apránként adagolja a PlayStation VR 2-vel kapcsolatos tudnivalókat a Sony. Tavasszal tudtuk meg, hogy több mint 20 nyitócímmel kezdi meg pályafutását a headset, nemrég pedig az derült ki, hogy a szakmában kiváló hírnévnek örvendő vállalat gyártja a szemkövető szenzorokat, és azt is, hogy jó eséllyel lecsatlakoztatható kábellel érkezik. A legújabb hivatalos blogbejegyzés pedig a felhasználói élményre helyezi a hangsúlyt.
Kimondottan hasznosnak ígérkezik az ún. See-Through View, amit azt jelenti, hogy a headsettel a fejünkön sem szeparáljuk el magunkat teljesen a külvilágtól. A beépített frontkameráknak köszönhetően csak egy gombnyomás az egész (a Control Centerből is aktiválható), és máris körülnézhetünk a szobánkban.
Továbbá egy PS5 HD Camerát a konzolhoz csatlakoztatva élőben közvetíthetjük, hogy játék közben (például egy durva bossharc során) milyen reakciókat váltanak ki belőlük a legkülönfélébb élmények. A YouTube-on, a Twitchen vagy más felületeken tevékeny tartalomgyártók vélhetően imádni fogják ezt a funkciót.
Szintén remek ötlet, hogy a PlayStation VR 2 Sense kontrollereket, valamint a headset kameráit használva beszkennelhetjük a szobánkat, és testre szabhatjuk játszóterünket. Ha pedig a játékban túlságosan elmerülve közel kerülnénk a virtuális határvonalakhoz, akkor egyértelmű jelzés figyelmeztetne arra, hogy ha nem állunk meg, még a végén nekimegyünk a falnak.
Kétféle módban élvezhetjük majd a tartalmakat a headset viselése közben. A VR Mode-ot értelemszerűen a 360 fokos virtuális környezetbe helyezett játékok igénylik. 4000 x 2040-es HDR felbontásra készüljünk (szemenként 2000 x 2040) 90 illetve 120 Hz-es képfrissítési ráta mellett. A Cinematic Mode pedig a nem virtuális tartalmak fogyasztására szolgál (ilyenkor a PS5 kezelőfelülete is egy virtuális mozivásznon jelenik meg) 1920 x 1080-as HDR videóformátumban 24, 60, vagy 120 Hz-en.