Nincs minden háztartásban VR-eszköz, ha finoman akarunk fogalmazni, és a fejlesztők sem törik össze magukat, hogy kihozzák a technológiából, amit lehet. A SteamChartson látott nem pontos, de nagyjából reális) számok sem bíztatóak, ezek alapján nagyon kevesen játszanak VR-játékokkal PC-n.
Arról csak a PlayStation VR esetében hallottunk, hogy hány eszköz fogyott: tavaly decemberben 2 sikerült elérni a 2 milliós eladást. Az Oculus és a HTC is titkolózik. Utóbbi most a Digital Trends a VR haláláról szóló cikkére reagálva közzétett egy blogposztot, amiben eladási számokat nem közölt, de azt elmondta, hogy csak azért fogy kevés Vive, mert most épp olyan sokan vásároltak, hogy mindet elvitték. A cég bízik a technológiában; úgy gondolja, ha a felhasználók is megértik, milyen lehetőségek rejlenek benne, az eladások is rohamos növekedésnek indulnak.
2016-ban jelentek meg az első headsetek, azóta is folyamatosan fejlesztik az újabb változatokat. Míg az Oculus a Góval szélesebb közönség felé próbál nyitni, a HTC a Vive Pro-val a legjobb élményre vágyókat célozza. A PSVR a közeljövőben ráncfelvarrást kaphat. Ha valóban így lesz, a Sony leghamarabb ősszel beszélhet erről.