A Cyberpunk 2077 még mindig nem tökéletes, így nem az a legsürgetőbb, hogy VR-változat készüljön belőle, ezáltal nem meglepő, hogy a CD Projekt RED sem hajtja ezt a lehetőséget, inkább a további javításokra és a tartalmi bővítésekre fókuszálnak.
A modderek fantáziája azonban szabadon szárnyalhat, ahogyan tette azt Luke Ross is: ő készítette el a R.E.A.L. VR modokat a GTA V és a Red Dead Redemption 2 játékokhoz, a legújabb célpontja pedig a Cyberpunk 2077.
A Ross Patreon oldalára a közelmúltban kikerült egy szavazás, amelyben megkérdezte a támogatóitól, hogy melyik játékhoz szeretnének a leginkább modot a jövőben, a végeredmény pedig egyértelműen azt mutatta, hogy a Cyberpunk 2077-hez.
A PC Gamer szerkesztője rá is kérdezett a moddernél arra, hogy ezek szerint a CD Projekt RED alkotása lesz-e a következő, ami VR-köntöst kap, mire a válasz volt, hogy igen, és ha nem jön közbe semmi, akkor már januárban megjelenik.
A készítő szerint a játék alatt futó REDengine 4 nem többé vagy kevésbé VR-barát, mint a többi grafikus motor, viszont van néhány dolog, ami segíti a folyamatot. Ilyen például a belső nézet, ami nagyban megkönnyíti a virtuális valóság élményét, ellentétben mondjuk a Mafia-trilógiával (amihez szintén készített VR-modot), aminél egy saját belső kameranézetet kellett összehoznia.
Ross projektje viszont speciális, hiszen gyakorlatilag egy keretrendszer a játékok VR-rá való átalakításához, ami felgyorsítja a modok kiadásának ütemét. Elmondása alapján a rendszer csiszolásával átlagosan havonta egy munkával tud elkészülni, de ez nagyban függ attól, hogy az adott videojáték mennyi finomhangolást és beállítást kíván, vagy egyáltalán módosítható-e.
Ross egyébként elárulta, hogy a Cyberpunk 2077 mellett másvalamin is dolgozik: már majdnem befejezett egy újabb VR-konverziót, amelynek alanya egy DirectX 12-alapú és nyílt világú játék, ami fantasztikusan fog kinézni a virtuális valóságban, különösen a kilátások és a csaták, amelyekről semmi konkrétumot nem volt hajlandó elárulni. Szerintetek mi lehet ez?