Az headsetek borsos ára önmagában is elég volt, hogy sokakat elriasszanak a nemrég megjelent VR-eszközök megvásárlásától, ezt pedig csak tovább súlyosbítja, hogy még az sem biztos, hogy megjelenik választott headsetünkre az összes érdekes játék. Az exkluzivitás kérdésköre nemrég elég komoly felháborodás tárgya volt, amihez Gabe Newell is hozzászólt.
Egy rajongó e-mailt írt a Valve első emberének, aki elég egyértelműen elutasított az exkluzív játékok ötletét: "Nem tartjuk jó ötletnek az exkluzivitást sem a fogyasztók, sem a fejlesztők szempontjából. Van egy másik kérdés, ami a kockázat" - kezdte Newell. Ezután kifejtette, hogy szerintük a legérdekesebb VR-játékokat gyakran új fejlesztők készítik, akik hatalmas kockázatot vállalnak, hiszen ismeretlen csapatként egy ismeretlen játékot készítenek egy új platformra. Ezért a Valve maga is szokott támogatást adni egy-egy fejlesztőnek - gyakran a jövőbeli Steam-bevételeiket előlegezik meg -, de az Oculusszal ellentétben ők sosem kérnek cserébe exkluzivitást.
"(...) fejleszthetnek a Riftre vagy a PlayStation VR-ra, vagy akármit is gondolnak a legjobb platformnak a játékukhoz. Azt reméljük, hogy azzal, hogy pénzügyi támogatást adunk ezeknek a fejlesztőknek, kevésbé valószínű, hogy elfogadnak egy olyan megállapodást, ami exkluzivitással járna." - zárta a levelét GabeN. A rajongók pedig láthatóan az exkluzívok ellen vannak, sőt, korábban egy fejlesztő még az Oculus Store-on lévő játékok kalózkodását is megkönnyítette annak érdekében, hogy a Vive-on is játszhatóvá tegye az exkluzív címeket.
Mit gondoltok, a Valve nyitottsága, vagy a Facebook valószínűleg nagyobb befektetése lesz majd hasznosabb a VR számára?