Javában dúl a Második Világháború. Varsó utcáin mindenhol bombatölcsérek, ablakokon kidobált bútorok, kibelezett kanapék, összetört berendezési tárgyak. Füst, por, épületek törmelékei mindenütt. Aki csak teheti, menekül innen, bárhová, csak minél messzebb. Egyvalaki mégis csendben befelé oson az árnyékos sarkokba húzódva, a gettó kellÅ‘s közepén található német fÅ‘hadiszállás felé. A karcsú nÅ‘i alak körül csak számunkra látható, finoman kirajzolódó bÃborszÃnű csillogás rajzolódik ki, Ãgy tudhatjuk: most épp senki nem láthatja meg. Egyszer csak véget ér az épület, eltűnik az árnyék, és vele együtt az aura is: most már figyelnünk kell, a fényre kilépve bárki észrevehet. (...)
THE VARSÓ MUST GO ON
A lelkes fejlesztÅ‘csapat játék közben mutogatta végig a Velvet Assassin legfontosabb tulajdonságait. Az természetesen azonnal feltűnik majd mindenkinek, hogy a játék nem az A gomb plusz bal egérgomb kombó fanatikusainak kedvez, hiszen a megyek elÅ‘re és hentelek stÃlusú hozzáállással itt nem megyünk sokra. Feladataink eleve úgy alakulnak majd, hogy a legtöbb esetben, ha túl nagy ribilliót váltunk ki, már buktuk is a végcélt. (...)
KÖRNYEZET. ISMERED?
A pályán tökéletesen látható és megtapasztalható a játék legnagyobb elÅ‘nye: a lopakodás és a lesbÅ‘l támadás minden pozitÃv és negatÃv tulajdonságát átélhetjük. Az árnyékokba bújva közelÃthetjük meg a gyanútlan Å‘röket, aztán miután hátat fordÃtanak nekünk, egyetlen elegáns késszúrással küldhetjük Å‘ket a Valhallába. Persze nem árt azonnal behúzni a frissen legyártott hullákat valami kevéssé feltűnÅ‘ helyre, mivel a társai kevéssé tolerálják a halott Å‘rök látványát. Fontos tehát jól feltérképezni az útvonalat, amerre menni szeretnénk, kifigyelni az Å‘rök mászkálási irányát, látószögét. De például egy betört ablak alatt is óvatosan kell átjutnunk, mert a földön lévÅ‘ üvegre lépve, ha nem is áll a lábunkba egy-egy szilánk, a csörrenésre azonban azonnal a nyakunkra zúdulnak a fritzek. (...)
FEL! SZERELÉS!
Beszéljünk egy kicsit Violette fegyverzetérÅ‘l is. No, nem megint a természet által ráruházott nehézfegyverzetérÅ‘l ejtenék szót, hanem inkább arról, hogy lopakodós játékról lévén szó, itt senki ne várjon iszonyatos méretű rakétavetÅ‘ket meg egyéb csillagharcos berendezést. Legfontosabb jóbarátunk igenis a kis kés lesz (a kiskésit neki!) amivel a csendes ám annál hatékonyabb kinyirbászolási módozatok nagy részét végrehajthatjuk. Ezen kÃvül pisztolyt, puskát, géppisztolyt és gránátot használhatunk, de természetesen ezek hangereje és „észrevehetÅ‘ségi indexe" eléggé randán befolyásolhatja a lopakodási együtthatónkat, tehát eme fegyvereinkkel sajnos csÃnján kell bánnunk. (...)
Jegyzet: A fenti Ãrás csupán egy kissebb bemutatója, kedvcsinálója a játéknak. Mindez BZ-nek köszönhetóen (kössz BZ!), akit a Replay Studios invitált Hamburgba, hogy megmutassák neki, mit is sikerült kihozni a Velvet Assassin-ból. A teljes cikket és még számtalan más infót a játékról a júliusi GameStar-ban találtok ...hamarosan.