Az idei év egyértelműen egyik legjobb játéka lett a God of War Ragnarök, mely a nemrég megrendezett a The Game Awards díjátadóján is számos díjat bezsebelt, és versenyben volt a legjobb címnek járó titulusért is. Ezzel a közösség túlnyomó többsége, köztük mi is, teljesen egyetértünk, most mégis úgy tűnik, hogy feltűnt néhány igencsak kritikus személy, akik próbálják szétbombázni negatív kritikákkal a játék Metacritic pontszámát.
Ugyan a The Game Awards zsűrije szerint az Elden Ring lett az év játéka, a Ragnarök így is két címet behúzott, a SIE Santa Monica Studio csapata hazavihette a legjobb történetért és a legjobb hangdizájnért járó kitüntetést. A játék tényleg kiváló, amit a számtalan pozitív értékelés is tükröz az internet minden pontján, a Metacriticen azonban most mégis beesett egy halom fanyalgó komment. A legjobb próbálkozásaik ellenére is csak 7,9-ig sikerült lenyomni a közösségi összpontszámot, de a jelenség így is elszomorító.
A legtöbben 0 pontra értékelik a God of War Ragnarököt, ami azért is nevetséges, mert a játék remekül működik, még PlayStation 4-en is szépen fut. Ennek fényében a nullás értékelések máris indokolatlanná válnak, és persze lehet, hogy unalmasnak, repetitívnek és túlértékeltnek véli valaki az alkotást (még házunkon belül is volt már erről beszélgetés, nem mindenkit érintett meg olyan mélyen a játék, mint másokat, és a játékelemekről is lehet érdemi vitát folytatni), ettől még nullás pontszámokat dobálni alapvetően komolytalan mentalitást mutat.
És nem mehetünk el szó nélkül az olyan értékelések mellett sem, amelyek szerint a Sony Santa Monica csapatának helytelen volt a döntése, hogy nőket és LBGTQ fejlesztőket vett fel, mások pedig Kratost is feminimnek és gyengének bélyegzik. Ez hasonlóan röhejes, mint a másik oldal véleményvezérei a Days Gone esetében, akik láthatóan végig sem játszották a játékot, úgy döntötték el, hogy hímsoviniszta alkotás (aki ismeri a teljes sztorit, az pontosan tudja, hogy ez mekkora tévedés).
Íme a mi tesztünk a játékról, a felhasználó értékelésekkel pedig óvatosan, sajnos egyre kevesebbszer szól ez magáról a játékról, érdemi viták helyett pedig trollkodás és identitásháború nehezíti meg annak az életét, aki csak arra kívácsni, hogy milyen is lehet egy adott alkotás.