Emlékeztek még a Call of Duty: Black Ops 2 zombi módjára? A játékot fejlesztő Treyarch valami egészen újat akart húzni a 2012-es epizódban, ennek a gyümölcse lett a TranZit, ami aztán hamar a legutáltabb élőhalott móddá vált a sorozat történetében. Ezt a pályát a Kotaku idézte fel, az ő cikkük alapján kezdtünk el most mi is lamentálni a kérdésen, remélhetőleg titeket is bevonva a párbeszédbe a kommentszekcióban.
A TranZit kétségtelenül sok hibával rendelkezett, a legnagyobb mind közül talán az, hogy egyetlen nagy helyszín helyett több kicsi adott neki otthont. Ezek között egy busszal tudtunk közlekedni, melynek volánja mögött a robot, T.E.D.D. ült. Vele egyébként azóta összefuthattunk már a Call of Duty Mobile-ban is.
T.E.D.D. nem volt túl barátságos, ezért ha valaki a figyelmeztetése ellenére nem ért vissza a buszra, egyszerűen faképnél hagyta és az utasokkal átrobogott a következő megállóhoz. Ugyan volt lehetőség arra, hogy megkergessük a buszt, az állomások között azonban sötét és veszélyes köd gomlygott, amiben még a Joggernog perkkel sem volt könnyű életben maradni.
A félelmetes homály azonban elsősorban nem a hangulatot akarta erősíteni, mindössze azért volt rá szükség, mert az életciklusukhoz közeledő akkori konzolokban, a PlayStation 3-ban és az Xbox 360-ban egyszerűen nem volt annyi kakakó, hogy egyszerre több helyszínt is kirendereljenek.
Végül, de nem utolsósorban a fegyverek fejlesztését is kínszenvedésként éltük meg. Korábban megszokhattuk, hogy a Pack-A-Punch használatához van egy jól átgondolt feladat, aminek teljesítésével már erősíthetjük is az arzenálunkat. A Black Ops 2-ben ehelyett egy mozgatható ventilátor üzemeltette az elektronikákat, amit a zombik előszeretettel támadtak meg és könnyen tönkre is tettek, a játékosok nagy örömére.
De miért kellene visszahozni a TranZitot? - tehetitek fel magatoknak a kérdést. Nos azért, mert megvoltak a maga erősségei is. A sztori például lehetőséget adott arra, hogy két különböző NPC-t is megmentsünk, miáltal végül más és más befejezésnek lehettünk tanúi. Ennek eredményeképp a Black Ops 2 Buried és Die Rise DLC-i is erősebb sztorival jelentek végül meg. Ezenfelül a játék karakterei (Misty, Marlton, Stuhlinger és Russman) a mai napig fontos szerepet játszanak a Call of Duty Zombies narratívájának megértésében, ezért kifejezetten jó lenne, ha visszatérnének, hogy az érdeklődők jobban áttekinthessék és újraélhessék a kalandjaikat.
A mostani konzolgeneráció sokkal izmosabb hardveréből is profitálhatna a TranZit, hiszen nem kellene többé szűk területre korlátozni az akciót, és a köd is okafogyottá válna. A busz ellenben maradhatna még úgy is, hogy a helyszínek között könnyebb lenne az átjárás, ezáltal nagy valószínűséggel mindenki sokkal élvezetesebbnek találná az újraalkotott pályát.
A TranZit "visszatért" a Black Ops 4-ben is.
A térkép visszahozásához tökéletes táptalaj az Outbreak, ami egy kezdő játékosnak is szórakoztató, hiszen nem úgy kezdődik minden kör, hogy világ összes zombija az ember nyakába szakad. Helyette van egy hatalmas játéktér és könnyen értelmezhető feladatok, melyekkel jól sínen lehet tartani a csapat tagjait. Nem muszáj tehát önálló, teljesen független módként visszahozni a TranZitot, szívesen látnánk mondjuk beillesztve a Urál hegység hangulatába.
Időről-időre felröppennek pletykák, melyek szerint a Treyarch sosem engedte el igazából a pálya kezét és már elkészült a TranZit Remaster, hivatalosan azonban sosem került szóba, hogy újra elhoznák, ezért minden ilyen online susmust ajánlott egy nagy adag szkepticizmussal kezelni. Végül már csak egy kérdés maradt: ti szívesen visszamennétek újra szétlőni T.E.D.D. cseppet sem barátságos, viszont annál ijesztőbb fejét?