A Nintendo nemrég piacra dobott egy teljesen új hardvert - és nem, nem a régóta várt Switch 2-ről van szó most épp szó (bár az is érkezik hamarsoan). Ehelyett megkaptuk az Alarmo nevű eszközt, ami nem más, mint egy Nintendo-témájú ébresztőóra, tele jól ismert karakterekkel és egyedi funkciókkal. A koncepció önmagában izgalmas: mi lenne, ha az ébredés nem egy unalmas rutin lenne, hanem egy kicsit játékosabb, szórakoztatóbb élmény? Nekünk is volt lehetőségünk kipróbálni egy Alarmót, és bár valóban egy bájos és ötletes kis kütyü, a végeredmény mégis az, hogy ez csak egy ébresztőóra - még ha a világ egyik legaranyosabb ébresztőórája is. Az pedig abszolút egyéni preferencia, hogy valakinek ez megéri-e az egyébként meglehetősen borsosnak mondható árat - erről még szó esik később.
A Nintendo Alarmo egy piros, henger alakú kis szerkezet, aminek tetején egy nagy, fehér gomb található. A kijelző egy 2,8 hüvelykes LCD, ami vastag kerete miatt sötétben szinte kereknek tűnik. Maga az eszköz nosztalgikus és minimalista, tökéletesen illeszkedik a Nintendo egyedi esztétikájába - ettől mondjuk szépsége meglehetősen szubjektív, legalább annyian fogják imádni, mint ahányan egyből lesöpörnék az éjjeliszekrényről. A felhasználók öt különböző játékvilág közül választhatnak, hogy testreszabják az óra kinézetét és hangjait:
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild
- Ring Fit Adventure
- Super Mario Odyssey
- Pikmin 4
- Splatoon 3
A választott téma alapján a karakterek és a háttér is változik. Ha például Zeldát választjuk, akkor Link mászkál a kijelzőn, míg a Splatoon témával tintahalszerű Inklings figurák jelennek meg. Az egyik legmókásabb részlet, és az óra legnagyobb kunsztja nem más, mint hogy az Alarmo érzékeli a mozgásunkat, és a képernyőn lévő karakterek követik a felhasználót, ha előtte mozog. Teljesen olyan érzetet ad mindez, mintha kis pajtásaink reagálnának ránk, és arra, hogy emberfeletti erőfeszítések mellett megkíséreljük összehozni minden napunk első nagy próbatételét, vagyis kikecmergünk az ágyikóból.
Játékok ébresztenek és altatnak
Az Alarmo egyik fő vonzereje a videójátékok ihlette riasztási rendszer. Az eszköz 35 különböző ébresztőjelenetet kínál, amelyek a megszokott csipogás helyett egyedi Nintendo-hangokkal és effektekkel keltik fel a tulajdonost. Például Zelda suttog a fülünkbe, jellegzetes hangokat adnak ki a Pikmin lényei is, a Splatoon-tematika esetén pedig festékfröccsenésekkel lesz felsépcizve az ébredésünk. Az ébresztő mechanikája is egyedi: ha nem reagálunk, akkor fokozatosan egyre erősebb lesz a hang és a vizuális effektusok is egyre intenzívebbek. A nagy fehér gomb megnyomásával kikapcsolhatjuk mindezt, míg egy kézmozdulat elég a szundi aktiválásához.
A Nintendo Alarmo egyik különlegessége, hogy mozgásérzékelőt használ. Ez lehetővé teszi, hogy az eszközt fizikai érintés nélkül kezeljük. Ha az ágyból végül sikeresen kigurulunk, az ébresztő automatikusan kikapcsol, míg egy laza kézmozdulattal szundira állíthatjuk. Magyarul kvázi jutalmaz minket a rendszer, ha fel tudunk kelni, sikerélménnyel indulhat a nap. Az ötlet zseniális, de van egy nagy hátránya: az Alarmo nem tud különbséget tenni több ember között. Ha például a felhasználó felkel, de a partnere tovább alszik, az ébresztő még mindig szólhat, ami bosszantó lehet. Ráadásul háziállatok is aktiválhatják, így ha van egy macskád, kutyád, törpemalacod, aki imád az ágyadban mászkálni, akkor lehet, hogy minden reggel véletlenszerűen indul majd be az ébresztő.

Ténylegesen használni tehát egyedülálló, háziállatmentes felhasználóknak lesz majd lehetősége az eszközt, ami minimum érdekes prekoncepciókat sejtet, a Nintendo a jelek szerint nem gondolja, hogy aki képes ennyi pénzt (nyugi, tényleg rá fogunk térni) adni az Alarmóért, annak esetleg van barátja, barátnője, férje, felesége, netán egy állatka teszi boldogabbá a mindennapjait.
Az Alarmo nemcsak az ébredésnél segít, hanem lefekvés előtt is nyugtató hangokat játszik, hogy könnyebb legyen elaludni. A funkció ötletes, és igazán kellemes élményt nyújt, főleg a Zelda téma esetében, amelyben pattogó tűz és lágy zongorajáték kíséri az elalvást. De van egy nagy bökkenő: a hangok csak kevesebb mint 10 percig szólnak, aztán teljes csend lesz. Ha valaki hosszabb távon szeretné élvezni a Nintendo-tematikájú relaxációs zajokat, sajnos csalódni fog.
Létezik még egy egészen hasznos funkció, ami inkább akkor segít, ha átrakjuk az órát az éjjeliszekrényről az íróasztalunkra: az Alarmo ugyanis kedves hangjelzést tud produkálni pontban minden egész órakor. Ez munka közben meglepően sokat segít abban, hogy az ember ne veszítse el az időérzékét, és eszébe jusson, hogy ideje lenne inni egy pohár vizet, vagy simán csak felállni a székből, és megmozgatni a tagjait.
Telefonra ne is gondolj
Bár az Alarmo egy modern kütyünek tűnik, meglepő módon nem szinkronizálható más eszközökkel. Nem csatlakozik okostelefonhoz, nincs Bluetooth, és az összegyűjtött alvási adatok is csak az óra kijelzőjén érhetők el. Utóbbit nagyon jó lenne telefonon is böngészni, ahogy a beállítások is gyorsabbak, könnyebbek lehetnének egy mobilos applikációban. Egyetlen online funkciója az, hogy Nintendo-fiókhoz kapcsolható, ami lehetővé teszi új témák és frissítések letöltését. Ha minden jól megy, a jövőben Animal Crossing és más Nintendo-címek is megjelennek majd az Alarmo palettáján.
Az Alarmo nem egy forradalmi alvássegítő eszköz, inkább egy Nintendo-rajongóknak szánt dizájntermék. 99 dollár dolláros ára itthon nagyjából 43 ezer forintos bruttó vételárat jelent, ennyi pénzt pedig kérdés, ki szeretne adni egy nagy, piros ébresztőóráért. Élünk a gyanúval, hogy a keményvonalas rajongókon kívül nem sokan, pedig az ötlet végtelenül cuki, és megkötései ellenére is könnyű megszeretni az Alarmót.