Habár manapság már leginkább a Steam digitális disztribúciós rendszeréről és az eSport világában tett erőfeszítéseiről ismerjük a Valve-t, talán még mindig többen vannak azok, akik anno a Half-Life szériával lettek rajongói a cég egyedülálló és ötletes játékainak.
Viszont még egy Valve-hez hasonló kaliberű cég sem rögtön a sikerjátékával kezdte a pályafutását. Ha valamelyikőtök esetleg olvasta már korábban a Half-Life: Raising The Bar című könyvet, akkor ismerős lehet egy bizonyos Prospero nevű harmadik nézetű akciójáték, amely végül elfelejtődött a Half-Life sikerének árnyékában. Szerencsére a Valve Time szerkesztői (ami egy főleg Valve témájú dolgokkal foglalkozó portál) nem hagyták ezt annyiban, és egy részletes videóban mindent összefoglaltak, amit erről az elveszett csodáról tudni lehet. Nem csak az eddig összeszedett dolgokat, de új, exklúzív képeket és információkat is sikerült kihúzni olyan csapattagokból, mint a Valve egyik írója, Marc Laidlaw.
Külön érdekesség egyébként, hogy a Half-Life történetéről elhíresült sci-fi író eredetileg pont a Prospero miatt került a csapatba, és csak mellékesen kérték fel arra, hogy foglalkozzon egy keveset a Half-Life sztorijával. Gordon Freeman felejthetetlen harcát a túlélésért azért kezelték ennyire mellékesnek, mert sztori tekintetében eredendően a Prospero volt az ambíciózusabb játék. Szerencsére nem veszett oda minden, mert az évek során az egyébként nagyon multiplayer-orientált játék sok ötlete később átkerült más játékokba vagy szoftverekbe. Olyasmi, a korát messze megelőző dolgokra kell gondolni, mint a barátlista, a szerverkereső és a felhasználók által készített tartalmak digitális terjesztése is. Ismerős?
Persze végül ahogy haladt előre a Half-Life fejlesztése, úgy múlt el szép lassan a Prospero. A csapat tagjai szerint a HL-t körüllengte egy fajta "ellenállhatatlan vonzalom", amivel idővel minden fejlesztőt magával rántott az új, izgalmas sci-fi lövölde amit ma már mindannyian jól ismerünk.
Jó tudni, hogy azért végül nem merült teljes feledésbe a Valve legelső projektje, de azért mindenképpen érdekes lenne látni, hogy milyennek is képzelte végleges formájában a csapat ezt a játékot. Ti mit gondoltok?