Az AXE által meghirdetett őrületes fődíj nem kamu, és nem is átvitt értelmű. Az űrbe tett majdani kiruccanás 103 km magasba repíti a szerencséseket, ahol a résztvevők megtapasztalják a súlytalanságot, és az űr fekete háttere előtt látják a Föld bolygót. Az utazást egy SpaceXC nevű cég, a világ egyik első polgári űrturizmus cége biztosítja. A floridai Orlandóban zajló előzetes „kiképzésen” egészen biztosan részt vesz egy magyar jelentkező is, aki az AXE (Magyarország) által szervezett, jelenleg is zajló promóciók valamelyikén keresztül kerül be a kiválasztottak közé. A kiképzés persze nem katonai módon értendő – inkább egy olyan kalandtáborként, ami már önmagában is életre szóló élménynek látszik az axeapollo.com oldalon található videóelőzetesek alapján.
A floridai, AXE Apollo Space Academy névre hallgató „Űrtáborba” való bekerülés első lépcsőfoka, hogy a játékosok bejussanak a magyar döntőbe („Közép-Európai Űrtábor”), amit nyáron, a Sziget fesztiválon rendeznek meg, és ahol 14 hazai versenyző közül választják majd ki a továbbküldött magyar hőspalántát. Ezzel párhuzamosan egész Közép- és Kelet-Európa legjobbjai is nálunk versengenek majd a válogatott keretbe való bejutástért. A magyar Űrtáborba számtalan út vezet, amikről az AXE ígérete szerint folyamatosan ad majd hírt a Facebook oldalán.
A legközelebbi ilyen lehetőség az AxeSpacePartykon adódik, ahol a bulizással párhuzamosan zajló játékok legjobbjai azonnal ott találják magukat az országos döntőben a Szigeten. Az ígéretek szerint többek között egy Wii játékban kell majd meteorrajt porrá zúzni minél jobb eredménnyel (alkoholtesztnek sem rossz…), de persze a „csajozó verseny” sem maradhat ki a palettából (hogy a gyakorlatban ez hogy néz ki, arról talán legjobb élőben megbizonyosodni). A partyk április és május során lesznek Budapesten és vidéki egyetemi városokban, és több ezer főt várnak rájuk a szervezők.
Akinek a buli nem pálya, az még mindig számíthat néhány bejutási út bejelentésére az AXE-tól, vagy megmaradhat a jó öreg „szavaztasd a barátaidat” módszernél, ha regisztrál az Axe Apollo oldalán.
És hogy mi köze az AXE-nak az űrutazáshoz? A legújabb reklámuk szerint (aminek 2 változata is létezik) „nincs menőbb egy asztronautánál”, vagyis a cég úgy gondolja, hogy a nagy hősöknek nem lehet ellenállni. És ki lenne nagyobb hős egy űrhajósnál? Ezt megerősítendő, január során űrhajós öltözékbe bújtatott random embereket küldtek az utcára, akikre a fotók alapján tényleg tapadtak a csajok. Farkas Bertalan, az első magyar űrhajós szintén úgy nyilatkozott, hogy „a hölgyek számára nem csak az űrkutatás, hanem az űrutazók is vonzóak lehetnek. Biztos vagyok benne, hogy ez minden űrhajós életében hasonlóan van”.
Több részletet az AXE (Magyarország) Facebook oldalán, és az AASA program hivatalos honlapján találtok: axeapollo.com.