Újságíróként az ember igyekszik nem elfogult lenni, de nincs könnyű dolga, ha van egy olyan társasjáték-tervező, aki sorra szállítja a jobbnál jobb játékokat. Bruno Cathala közel húszéves pályafutása alatt olyan kiemelkedő játékokkal ajándékozott meg minket, mint a Kingdomino, a 7 Csoda: Párbaj, a Kanagawa, vagy a Five Tribes - voltak neki is kevésbé jól sikerült alkotásai, de ezek annyira kiemelkedők, hogy teljes joggal vált legendává az iparban.
Nem véletlenül állt épp ő össze Marc Andréval, a 2014-es, szintén nagy sikerű Splendor atyjával, hogy elkészítse a játék kétfős változatát, ami egy kicsit eltérő, kicsit összetettebb, de nagyon izgalmas játékmenetet kínál.
Drága kövek!
Az aránylag kicsi doboz minőségi komponenseket rejt, a széthajtható játéktábla mellett kártyákat, három műanyag tekercsjelzőt, és a játék középpontjában álló kövek zsetonjait, továbbá a hozzájuk tartozó húzózsákot találjuk. A táblát a játéktér közepére kell helyeznünk, majd véletlenszerűen feltölteni az összes drágakővel és gyönggyel, fölé pedig a különféle kártyákat rakjuk, amiket meg kell vásárolnunk az összeszedett kincsekből. Vannak továbbá nemesek is, akiket magunkhoz csábíthatunk, és képességeikkel segítenek minket győzelemhez.
A játékosok felváltva cselekszenek, két opcionális és három kötelező akció valamelyikét végrehajtva. A cél, hogy elsőként teljesítsük a három győzelmi feltétel egyikét: vagy 20 pontot gyűjtünk, vagy 10 koronát, vagy 10 pontot ugyanolyan színű lapokkal.
A körünk során eldönthetjük, hogy elveszünk legfeljebb három, egymás mellett lévő korongot (kivéve a dzsókernek számító aranyat), elveszünk egy aranyat és elrakunk egy ékszerkártyát a tartalékunkba, vagy megvásárolunk egy ékszerkártyát, azaz kijátsszuk, hogy ezzel pontot szerezzünk, képességet aktiváljunk, és csökkentsük a következő ékszerkártyák vásárlási költségét. Valahogy úgy működik ez, mint a 7 Csoda: Párbajban: ha már van előttünk egy zöld drágaköves lap, eggyel kevesebb zöld zsetont kell fizetnünk olyan kártyákért, amik megvásárlásához erre van szükség. Ez azért is fontos, mert kevesebb zseton van, mint amennyi némelyik kártyához kell, de hamar eljuthatunk oda, hogy ezt nem érezzük majd problémának. A befizetett zsetonok húzózsákba kerülnek, így a tábla egyre üresebb lesz, egyre kevesebb lehetőséggel, mígnem valaki rákényszerül az újratöltésére és egy tekercs feláldozására.
Bizonyos lapok azonnali hatásokat aktiválnak: van, aminek felhúzása után ismét rögtön a mi körünk jön, van, amivel extra korongot húzhatunk fel, lophatunk ellenfelünktől, vagy épp előjogtekercset szerezhetünk. A tekercseket használhatjuk extra akciókhoz, elvehetünk egy ékkövet vagy gyöngyöt a körünk kezdete előtt, illetve újratölthetjük a táblát, ha szükség volna rá.
Az igazi gazdagság
A Splendor Párbaj pörgős, izgalmas, és annyival összetettebb az eredetinél, hogy aki azt már rongyosra játszotta, ne találja ezt unalmasnak. A három győzelmi feltétel kiszámíthatatlanabbá teszi a végkimenetelt, feszültebb összecsapásokat eredményez. Bár az alapjáték is jól működött két fővel, ezt az extráknak köszönhetően még élvezetesebb játszani. Bár az ára elsőre magasnak tűnhet, sajnos a 9990 Ft egy ilyen játékért ma már reális, és ezért cserébe minőségi komponenseket kapunk szép, hangulatos látványvilággal. A 7 Csoda: Párbajt és a Splendort kedvelőket gyorsan elkaphatja, de mindenkinek érdemes kipróbálnia, aki egy jó kétfős társasra vadászik.
(A játékot köszönjük a Gémklubnak!)