Máig lenyűgöz a 2012-ben debütált, aztán 2019-ben felfrissített Szerelmes levél. Eredetileg mindössze 16 lapból állt, ez bővült az újabb változatban 21-re - összesen ennyi kártya alkotja a teljes paklit, amivel akár 6 játékos is játszhat, de két fővel is pont olyan izgalmas és szórakoztató.
Aki nem ismeri, annak annyit kell tudnia a koncepcióról, hogy a játékosok mind-mind egyetlen lappal kezdenek, saját körükben pedig húznak még egyet, majd a kezükben lévő kettő közül kijátsszák az egyiket, amivel valamilyen hatást aktiválnak: megnézhetik egy másik játékos lapját, eldobathatják azt, megtippelhetik, mi van nála, és ha eltalálják, kiejthetik stb. Az nyer, aki utoljára bent marad, vagy ha többen is túlélik, míg elfogy a pakli, közülük az, akinél nagyobb számértékű kártya található.
Ezeket az alapokat veszi át a Cicaharc - Állati csetepaté is, minimális változtatásokkal és a Robbanó cicák esztétikájával.
Macskakirály és barátai
A Cicaharc - indokolatlanul nagy - doboza is 21 lapot rejt, illetve 7 darab korongot, amikből a győztesek zsákmányolhatnak (2-3 játékosnál 3, 4-6-nál 2 kell a győzelemhez). A játékmenet pont úgy működik, mint a Szerelmes levél esetében, a fent taglalt alapokon semmit nem változtattak, csupán bizonyos kártyák hatása, működése és száma módosult.
A lapok többsége így is ugyanazt tudja, mint a Szerelmes levélben: 0-10-ig vannak számozva, ezekből az 1-es, a 3-as, a 4-es, az 5-ös, a 8-as és a 10-es hatása már ismerős, a többi pedig kisebb-nagyobb mértékben viselkedik másképp. A 2-essel nem egy játékos lapját nézhetjük meg, hanem a húzópakli legfelső kártyáját; a 6-ossal behúzhatjuk a forduló elején félretett titkos kártyát (amit azért kell félretenni, hogy senki ne tudja 100%-os pontossággal számolni a lapokat, ne legyen teljesen egyértelmű, mi van még játékban); a 7-essel mindenki lapját belekeverjük a húzópakliba, és mindenki új lapokat kap, a 9-essel pedig ellophatjuk a legértékesebbnek számító Macskakirályt attól, akinél van, de ha nincs épp senkinél, semmilyen hatást nem vált ki. A 0-s akkor ér győzelmet, ha valakinél a forduló legvégén a Macskakirály van, ebben az esetben azt übereli, de másra szintén nem használható, és óriási kockázatot jelent ezt tartogatni.
10-re lapot húzni
Vegyes érzéseim vannak a változtatásokkal kapcsolatban. A 7-es lap (ami egyébként a Hókusz-pók nevet viseli) nem rossz, ahogy az sem, hogy a 2-essel vittek bele egy kis Robbanó cicákat (abban van ugye olyan lap, amivel megnézhetjük a húzópakli felső lapjait), viszont a 0-s és a 9-es itt nagyon ritkán válhat hasznunkra. A Szerelmes levélben pont az a jó, hogy bármilyen lap is van nálunk, szituációtól függően lehet jó vagy rossz: nyerhetünk egy 1-essel és veszíthetünk a 9-essel is, ami az alapjátékban a legnagyobb. Ez erre a változatra sajnos nem igaz, itt sokkal kevesebb esélyünk van bizonyos lapokkal nyerni, mint másokkal.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Valahol azért ez még mindig egy Szerelmes levél-variáció, és azok a dolgok, amik azt a játékot különlegessé tették, nagyrészt itt is megvannak. Ha viszont választanom kellene, kérdés nélkül az eredeti változat mellett voksolnék, ami működésében, dizájnjában, komponensminőségében is felülmúlja. Csak remélni tudom, hogy néhányakat pont ezek a kedves, mókás grafikák fognak meg, és ezért adnak egy esélyt az élménynek - elvégre Marvel (Végtelen kesztyű) és Star Wars (Jabba palotája) variáció is készült pont azért, hogy sikerüljön megragadni olyanokat, akiket a középkori téma, a levél eljuttatása a hercegnőnek nem kapott el.
(A játékot köszönjük a Gémklubnak!)
Cicaharc - állati csetepaté
- Eredeti cím: Power Hungry Pets
- Tervező: Carol Mertz
- Grafika: Seiji Kanai
- Eredeti kiadó: Exploding Kittens
- Magyar kiadó: Gémklub
- Játékosszám: 2-6 fő
- Korhatár: 7+
- Időtartam: 15 perc
- Játékszabály: Gémklub.hu