A Behaviour már 2016 óta fejlesztgeti, bővítgeti aszimmetrikus multiplayer élményre fókuszáló horrorjátékát, amely szinte már minden ikonikusabb ijesztő franchise-t magába épített már (most éppen a Fűrész van soron), hamarosan pedig akár egy randiszimulátorban is feltűnhet a játék világa.
Nem ez az egyetlen új terület, amely felé terjeszkedni szeretne a csapat. Kinézték maguknak a társasjátékok piacát is, amely szomjazza a hátborzongató élményeket, idén például olyan magyar kiadásokra számíthatunk, mint A dolog, a Jekyll vs. Hyde, vagy a Bloodborne.
A Dead by Daylight társasjátékot a Behaviour a Level 99 Gamesszel (BattleCON, Millennium Blades, Pixel Tactics) partnerségben hozza össze. Hasonlóan a videojátékhoz, itt is 2-4 túlélőt irányíthatunk, akiknek muszáj összedolgozniuk a generátorok megjavítása és a rájuk vadászó, játékos által irányított gyilkos kicselezése érdekében, miközben utóbbinak nyilván az a célja, hogy végezzen a túlélőkkel.
A társasváltozat várhatóan tartalmazni fogja a Dead by Daylight alapelemeit (a túlélők és gyilkos mellett a tárgyakat, jutalmakat, kellékeket is), de ez függ attól is, hogy milyen kiadásban szerzi be valaki.
Lesz egy standard változat hat gyilkossal, hét túlélővel és két térképpel (ez körülbelül 19 ezer forintot kóstál), valamint egy gyűjtői verzió is, amelyben már tizenhat gyilkos, tizenhét túlélő és négy térkép kap helyet (mindezt körülbelül 38 ezer forintért cserébe).
A vadászó és levadászandó karakterek is a játékból származnak, a névsor egészen a 2021 tavaszán megjelent All-Kill DLC-ig terjed. Mindegyik szereplőhöz egy részletesen kidolgozott figura tartozik, a gyűjtői kiadásban ráadásul olyan kis extrák is lesznek, mint a miniatűr horgok és generátorok.
"Az eredeti videojáték rajongóiként keményen dolgoztunk azon, hogy minden fordulóban megragadjuk a Túlélők és a Gyilkos közötti feszültséget. Az a pillanat, amikor elkötelezed magad a lépésed mellett, majd vissza kell tartanod a lélegzeted, amíg a gyilkos következik - számomra ez a Dead by Daylight lényege."
- mondta D. Brad Talton Jr, a társasjáték tervezője. A Dead by Daylight társasjátékot idén Halloweenkor szeretnék piacra dobni, de ehhez az kell, hogy a március 29-én elrajtoló Kickstarter-kampány sikeres legyen. A közösségi kalapozás sikereiből kiindulva valószínűleg nem kell aggódnia a készítőknek.