Nem kizárt, hogy visszaüt a Ubisoft eleinte nagyon szimpatikusnak tűnő stratégiája, miszerint néha hagyják a kreatív szakembereiket egy kisebb projekten dolgozni, ráadásul gyakran a saját ötleteiket valósíthatják meg. Több nagy név után ugyanis a Valiant Hearts: The Great War rendezője is úgy döntött, otthagyja a francia stúdiót.
Yoan Fanise a Ubisoftnál töltött 14 év alatt olyan játékokon dolgozott, mint a Beyond Good & Evil, az Assassin's Creed-sorozat, vagy a már említett Valiant Hearts. Fanise a Gamasturának nyilatkozott arról, miért hagyja ott a már-már a családjának számító csapatot. "Volt szerencsém különböző típusú és méretű játékokat fejleszteni, a Ubisoft játékainak és az ott dolgozó emberek sokfélesége az egyik legnagyobb erősségük."
"Ahogy a fotón is láthatod, a Beyond Good & Evil csapata 30 fő körüli volt, egy egyedi, kreatív légkörrel, amit Michael Ancel létre tudott hozni. Ahogy nőttünk, úgy tűnt el ez a hangulat is. 100, 250, 500 ember... erre szükség volt, a AAA-játékok technikai követelményeinek növekedése miatt, de valami hiányzott az emberi, kreatív oldalon" - nyilatkozta Fanise. Szerinte lehetetlenné vált például egy Assassin's Creed-méretű projektnél, hogy ugyanaz a végcél lebegjen az összes munkatárs előtt, mert egyszerűen nem is találkoztak vagy beszéltek egymással a különböző területeken dolgozó fejlesztők, akkora volt a csapat.
Éppen ezért is volt nagyon hálás Fanise, amikor Yves Guillemot felkarolta a Valiant Hearts ötletét, aminek a fejlesztése során szerinte sikerült valamit visszahozni a Beyond Good & Evil készítésének hangulatából. És bár az első világháborút feldolgozó játék sikere egyértelmű, a Ubisoft nagyobb terveit illetően a bevétel, amit hozott, nem számottevő. Fanise szerint olyan lenne a Ubinál maradni, mintha "egy hatalmas étteremlánc megengedné néhány szakácsának, hogy felállítson egy kis ínyenc büfét a parkolóban, aztán szólna nekik, hogy ideje visszamenni az üzemi konyhára".
És bár Fanise még nem tudja, mihez kezd majd, komolyan fontolgatja, hogy ezúttal valódi indie fejlesztőnek áll, ha már a Valiant Hearts készítésének két éve alatt "kamu indie"-nek titulálták.
Sok sikert kívánunk neki, de az a kérdés felmerül, hogy emiatt meginoghat a Ubisoft bizalma a kisebb projektekben? Ti mit gondoltok? Nem veszítene nagyot a cég, ha csak az AAA játékokba fektetne?