Hirdetés

Vajon jó az, ha egy játékot későn jelentenek be?

|

A Fallout 4 bejelentése és megjelenése között fél év telt el, de lehet, hogy a Bethesda következő játékával ennyit sem vár. Mi a jobb: ha korán jelentenek be egy játékot, és éveket várunk rá, vagy ha csak a megjelenéshez közel?

Hirdetés

A Fallout 4-et elkényelmeskedte a Bethesda, nem véletlen, hogy alig kapott valakitől Év játéka díjat, és jelölést sem annyit, amennyit már a bejelentést megelőző felhajtás miatt is kapnia kellett volna. Todd Howardék lazán bejelentették, és már a leleplezéskor kitűzték a megjelenési dátumot, amihez tartották is magukat. A tavalyi E3 előtt nem sokkal bemutatkozott, november 10-én pedig kiadták... tele elavult megoldásokkal, hibákkal, hiányosságokkal, amiket még mostanra sem sikerült teljesen helyrehozni.

A bejelentés és megjelenés közt eltelt hat hónapban sem vitték túlzásba a reklámozást, tudták, hogy a hype elviszi a hátán a játékot. Még csak nem is kellett a hype-ot generálniuk, hiszen már szinte Half-Life 3-i szinten voltak rápörögve a sorozat rajongói, a kiadónak alig kellett bármit mondania, ha hallgattak volna, akkor is ugyanannyian csapnak le a Fallout 4-re, mint így. Legalábbis ezt gondolták, emiatt nem törték magukat össze, és a végeredmény azért nem tett mindenkit maradéktalanul boldoggá. 

A Mafia 3 kapcsán múltkor felmerült, hogy már áprilisban megjelenik, és ugyan a tapasztalat azt mondatta velem, hogy ez esélytelen, azért mégis tartottam tőle, hogy ha tényleg kiadják két hónap múlva, azzal mindent tönkretesznek. Kaptunk egy előzetest, egy gameplay videót, meg pár infót, és jelenleg ennyink van a nagy múltú sorozat következő részével kapcsolatban. Oké, hogy új Mafia játék, és nyilván most is sokan rá vannak állva, de - főleg a radikális változásokkal, mint a sorozatra nem jellemző brutalitás, illetve hogy ugrottunk egy korszakot - azért hosszabban kellene ezt építeni, hogy tényleg nagyot üssön. 

Ugyanakkor azt is láttuk már (például a márciusban végre tényleg megjelenő The Division kapcsán), hogy az sem jó, ha valamit túl sokáig húznak. A Ubisoft egy teljesen más játékot mutatott meg 2013-ban, mint amit most kapunk (nem egyszer játszotta el ezt, teszem hozzá fölöslegesen), és még ha jó is lesz, a keserűség ott van a játékosokban. Kocsiajtókat ugyanúgy lehet zárogatni, mint akkor, illetve a környezet részletessége is lenyűgöző, de három év alatt sok minden változott, sok mindent beáldoztak, és ez meglátszik rajta.

A Bethesda most azt fontolgatja, hogy fél évet sem hagy egy játék bejelentése és megjelenése között. Jelenleg három olyan projekten dolgoznak, amiktől sokat remélnek, és ezeket mind-mind csak a megjelenés előtt nem sokkal ismerjük majd meg. Szerintetek ez a követendő példa, vagy inkább úgy gondoljátok, hat hónapnál azért több kell, hogy meglegyen a kellő hatás, főleg ha nem egy legendás franchise-ról beszélünk?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)