Sokan kiáltották már ki a YouTube aranykorának végét a reklámok elosztásának új rendszere és így a videósoknak jutó reklámbevételek csökkenése miatt. A tartalomgyártóknak pedig most újabb oka van bosszankodni, ugyanis kiderült, hogy a náluk nagyobb cégekre egyáltalán nem vonatkoznak olyan szigorú szabályok, mint rájuk.
Az utóbbi időszakban sok fontos hirdető vonult ki a platformról, mikor kiderült, hogy sokszor kifejezetten visszataszító videók előtt is játsszák a hirdetéseiket, ennek adott egy lökést PewDiePie egyik botránya is.
Hogy ezt megelőzze, a YouTube szigorú szabályokat vezetett be, ami alapján a legtöbb olyan videó, amiben potenciálisan sértő, vagy ellentmondásos tartalom van, egy algoritmus segítségével kikerült a reklámhirdetéseket kapó anyagok köréből. Így például minden videó, ami szóba hozta az október eleji Las Vegasban történt lövöldözést, kikerült a hirdetésre javasolt tartalmak köréből. Pedig voltak olyan videók, amik nem érdemelték ezt.
Nem sokkal a támadás után Casey Neistat és Philip DeFranco is közzétett egy-egy videót, amiben arra biztatták rajongóikat, hogy adományozzanak az áldozatoknak és családjainak és kijelentették, hogy a videó előtt futó reklámok bevételeit ők is a jótékony célra fordítják majd. A YouTube viszont nem volt hajlandó kivételt tenni és mivel egy terrortámadásról beszéltek a videóban, megvonta tőlük a jogot, hogy hirdetéseket futtassanak előttük, ezt a videómegosztó Twitter-fiókja is megerősítette egy üzenetben. DeFrancónak viszont feltűnt, hogy a Jimmy Kimmel tévéműsorából kivágott, a támadással foglalkozó videó előtt a látszólagos szigor ellenére gondtalanul árulta valaki a reklámhelyeket.
Dear @YouTube @TeamYouTube,
— Philip DeFranco (@PhillyD) October 6, 2017
Your response is bullshit. It's not true. People are tired this. Be better. pic.twitter.com/XWh6eMVQWG
Mint kiderült, azokra a partnerekre jelenleg nem vonatkoznak a YouTube kifejezetten szigorú szabályai, akik nem a Google AdSense szolgáltatásán keresztül kapnak reklámokat a videóikhoz, hanem saját maguk értékesítik a reklámszpotokat. Ezt a YouTube egyik képviselője árulta el Polygon megkeresésére és igyekezett leszögezni, hogy ezt az egyenlőtlenséget idővel megszüntetik majd. De egyelőre például a Jimmy Kimmelt is foglalkoztató ABC-re nem vonatkoznak azok a megkötések, mint azokra, akik a Google-ön keresztül szerzik hirdetőiket, ez pedig nyilván sokak számára további olaj a tűzre.