A Microsoft januárban robbantotta a hírbombát, hogy rekordösszegnek számító 68,7 milliárd dollárért felvásárolja a sok egyéb mellett a Call of Duty, Diablo és WarCraft IP-ket is birtokló Activision Blizzardot, az üzletet pedig 2023. június 30-ig tervezték lezárni.
Az óriási horderejű deal azonban értelemszerűen felkeltette a versenyhatóságok figyelmét is, az utóbbi hetekben pedig a legnagyobb rivális, a Call of Duty Xbox/PC-exkluzívvá tételétől rettegő PlayStation fejese is kilincselni kezdett az EU-nál a felvásárlás elkaszálásáért. A jelek szerint a Microsoft érezheti, hogy befűtöttek az akvizíciónak, mert immáron egy külön weboldalon igyekszik magyarázni a bekebelezés előnyeit.
A közvélemény, valamint vélhetően a versenyhatósági eljárásban illetékes döntnökök tájékoztatására létrehozott oldal alapvetően interjúkat és blogbejegyzéseket tartalmaz a Microsoft és az Xbox vezetőinek korábbi nyilatkozataival, melyek hangsúlyozzák, hogy a Call of Duty még éveken át multiplatform maradna, s hogy a vállalat egy nyitott koncepcióban hisz, melynek révén összességében több választást kínálnának a játékosoknak.
A weblap legérdekesebb pontja azonban az alábbi táblázat, melyben a redmondiak a játékosok, a fejlesztők és a teljes iparág szempontjából szedik pontokba a felvásárlás előnyeit. Ami a gamereket illeti, az akvizíció sikere esetén a Microsoft szerint több címet tolhatnánk több platformon, választhatnánk az egyszeri vásárlás és az előfizetős lehetőség között, valamint a mobilos játékosok is alternatívákban részesülhetnek.
A vállalatóriás ezekkel nyilvánvalóan a Game Passre és a telefonokon is elérhető Xbox Cloud Gamingre gondol, amelyek a felvásárlás után az Activision Blizzard ernyője alá tartozó franchise-okkal is gazdagodnának. A táblázat alapján ezzel az érintett fejlesztők is jól járnának, mivel több lehetőségük lenne eljuttatnia közönséghez a műveiket, további befektetésekben részesülhetnének és könnyebben kapcsolatot teremthetnének a közönséggel. Emellett a Microsoft azt is hangsúlyozza, hogy a piactere "fair" szabályai alapján a fejlesztők több bevételben is részesülhetnének, és nagyobb rugalmasságot kapnának a fizetési rendszerek használatában.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Végezetül pedig, a redmondiak értelmezésében az Activision Blizzard felvásárlása a mobil piacon is jót tenne a versenynek, amit jelenleg mindössze "néhány nagy játékos" dominál. Az Xbox fejese, Phil Spencer ennek kapcsán még a nyáron beszélt arról, hogy elsősorban a mobilos terjeszkedés motiválja őket az üzlet nyélbe ütésére. Emellett a reménybeli felvásárló úgy véli, hogy az akvizíció összességében is javítaná játékipari versenyt, amelyben továbbra is a Sony és a Nintendo maradna a két domináns szereplő. A vállalat végső ígérete pedig az, hogy a pozitív munkahelyi kultúrára is nagy hangsúlyt fektetnének, nyilván az Activision Blizzard zajlatási botrányára utalva.
A weboldal tehát lényegében összefoglalja a Microsoft korábbi érveit, mely szerint összességében az egész bolygó, de talán még a szomszédos galaxisok és az alternatív idősíkok is jól jönnek ki az akvizícióból, hiszen a Xbox Game Pass + Xbox Cloud Gaming egyenlő a választási szabadsággal, amit a szorosabbá váló versennyel felszorozva egy egészségesebb piacot kapunk. A kérdés, hogy mit gondolnak erről a döntésben illetékes hatóságok. Az Európai Bizottság november 8-ig határoz arról, hogy zöld utat ad-e az üzletnek, vagy egy 4 hónapos, mélyebb vizsgálatot rendel el, míg a brit versenyhatóság már korábban bejelentette, hogy beható nyomozást indít az ügyben, amit a Sony is lelkesen üdvözölt.