Az egész MOBA műfaj a Warcraft III egyik felhasználói módjából, a Defense of the Ancientsből nőtte ki magát, ami aztán DotA Allstars néven is futott, és nagyszabású versenyeket szerveztek belőle egyebek mellett a BlizzConon. Mivel nem képezte a Blizzard tulajdonát, a Valve lecsapott a Dota névre, az egyik tervező, IceFrog segítségével létrehozta a Dota 2-t, a Blizz meg csak pisloghatott.
Fórumozók kiszúrták, hogy a Warcraft III: Reforged végfelhasználói licencszerződésében (EULA) a Blizzard kikötötte, a játékhoz készült minden custom game a cég tulajdona, és minden, más védjegyének számító tartalmat használó játékmód törölve lesz. A kiadó a készítők megkérdezése nélkül csinálhat bármit, így ha esetleg valaki úgy dönt, hogy a Warcraft III: Reforgedra épített saját módját önálló játékként készíti el, a Blizz közbeléphet és megtilthatja, vagy épp saját maga csinálhat játékot más ötletéből.
A Blizzard valószínűleg nem lesz annyira szigorú, amennyire ezen szabályozás miatt lehetne, de meglátjuk, mit hoz a jövő. Az biztos, hogy a kreatív játékosok kevésbé lesznek lelkesek, ha ötleteiket a Warcraft III: Reforged segítségével tudnák megvalósítani, és ez súlyos hatással lehet a játék, valamint a körülötte kialakuló közösség életben maradására.