A Microsoft számára meglehetősen kellemetlen fordulatot hozott a december, az Egyesült Államok verseny- és fogyasztóvédelméért felelős Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (Federal Trade Commission, FTC) ugyanis pert indított az Activision Blizzard év elején bejelentett felvásárlásának megakadályozására.
A hatóság úgy véli, hogy a redmondiak arra használnák a kiadóval együtt a birtokukba kerülő nagy videojátékos franchise-okat, hogy diszkriminálják a rivális platformokat, ártva ezzel a szabad versenynek és a fogyasztóknak. A Microsoft most hivatalosan is reagált a keresetre, megismételve a saját álláspontját.
A redmondiak által benyújtott cáfolat szerint az üzlet elsődleges célja a mobilos piacon való terjeszkedés, ahol nekik szinte semmiféle jelenlétük nincs, a fogyasztók feletti aggodalmakat pedig továbbra is azzal igyekszik eloszlatni a vállalat, hogy a felvásárlás révén valójában az eddiginél több módon lennének elérhetők az Activision-címek.
"Az Xbox szeretné növelni jelenlétét a mobiljátékok terén, az Activision játékosainak háromnegyede és bevételeinek több mint egyharmada pedig ebből a kínálatból származik. Az Xbox emellett úgy véli, hogy jó üzlet az Activision népszerű játékainak korlátozott portfólióját elérhetőbbé tenni a fogyasztók számára azáltal, hogy több platformra helyezi és megfizethetőbben kínálja őket."
- írja a Microsoft a Game Pass előfizetéses játékkatalógusra utalva, melynek Ultimate csomagja a felhő-alapú Xbox Cloud Gaminget is magában foglalja. A cég emellett a Call of Duty-szériát is megemlíti, ami körül különösen éles viták folynak, mivel a felvásárlást ellenzők (élükön a PlayStation mögött álló Sonyval) szerint ennek népszerűsége önmagában is elegendő a konzolos eladások befolyásolására.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!
A redmondiak viszont itt azzal érvelnek, hogy az Xbox eleve csak a harmadik legnépszerűbb szereplő a Sony és a Nintendo gépei mögött, ráadásul 10 évre be is ígérték a CoD biztosítását minden riválisnak. A Microsoft elnöke, Brad Smith emellett azt is kijelentette, hogy bíznak az ügyük sikerében, de továbbra is elkötelezettek a "kreatív megoldások" iránt, ami hétköznapi nyelvre lefordítva azt jelenti, hogy egy peren kívüli megegyezés reményében nem zárják ki újabb kötelezettségek vállalását.
A cég pedig időközben egy remek hírt is kapott, az akvizíció körül szintén vizsgálódó brit piacvédelmi hatóság, a CMA ugyanis nemrég hozta nyilvánosságra az eljárás közvélemény-kutatási szakaszának eredményét. Eszerint a CMA kérdésére válaszoló 2100 válaszadó háromnegyede támogatta a Microsoft és az Activision összeolvadását, és csupán a negyedük volt ellene.