Eltelt már néhány év azóta, hogy több cég is elkezdett nagy erőforrásokat a cloud gamingre fordítani, de mivel az élmény még mindig nem kifogástalan akkor sem, ha stabil és gyors a net, a játékosok jobban szeretnek konzolokon és PC-n játszani az eleve ezekre szánt játékokkal. Az egyik nagy zászlóshajó, a Google Stadia már el is süllyedt, és az Xbox megoldása sem kimondottan népszerű.
Sarah Bond, az Xbox egyik fejese az amerikai fogyasztóvédelemnek elmondta, hogy a Game Pass Ultimate által kínált szolgáltatások közül a felhő alapú játék lehetősége a legkevésbé népszerű, és veszteséggel üzemeltetik ezt.
Az Activision Blizzard felvásárlása kapcsán tartott meghallgatáson az is kiderült, hogy a felhasználók elsősorban konzolon használják a cloud gaminget, azért, hogy anélkül próbálhassanak ki játékokat, hogy le kellene tölteniük őket, illetve a telepítés befejezése előtt elkezdhessenek játszani.
A cloud gaming kapcsán egyébként a britek is aggódtak, ők emiatt akadályozták meg az üzlet létrejöttét. Bond hangsúlyozta, hogy a játékstreaming csak egy funkció, nem egy külön piac, és nem mindig nyújt tökéletes élményt, hiszen a játékokat konzolokra találják ki, más eszközökön futtatva nem ugyanolyan velük játszani.
A Microsoft most önostorozással próbálkozik, azt is elismerte, hogy a konzolháborút elvesztette.