Tavaly nyáron nagy lendülettel indultak meg a játékipar dolgozóiért alakuló szakszervezeti összeállások, de a folyamat egy időre megállt. A Communications Workers of America (Amerika kommunikációs dolgozói) egyesületnek volt azonban egy nagyon jó híre a GDC 2025-ön: a társaság felállította a United Videogame Workers (Videójátékipari dolgozók egyesülete) nevű érdekképviseleti csoportot, ami a médium minden sarkából várja a tagokat.
Az amerikai IGN által közölt sajtóinformációk szerint a UVW-CWA küldetése, hogy:
"Közösséget és összefogást építsen a videójátékok alkotói között, és elindítson egy oktatási kampányt, ami játékipar alá tartozó szakmák szerveződési lehetőségeiről szól."
A United Videogame Workers egy kicsit máshogy működik majd, mint a szokásos szakszervezetek, ahol a cégek a dolgozókkal külön-külön egyezkednek és szerződnek. A UVW egy önkéntesi modellt használ, ahol a tagok befizetéseit és erőforrásait a dolgozói jogokért való harcban használják fel. Ez kifejezetten jó hír most minden érintettnek, lévén a színészeket és írókat tömörítő SAG-AFTRA már 9 hónapja sztrájkol az engedély és kompenzáció-mentes AI felhasználás ellen a videójátékokban.
Today, we are announcing the formation of United Videogame Workers-CWA, an industry-wide union formed by @CODE_CWA and @CWAUnion 💪🎮
— United Videogame Workers-CWA (@vgworkers) March 19, 2025
We're launching at #GDC2025 this morning to build a video game industry that works for us. We're done playing. pic.twitter.com/vPfAqsJbAO
A játékipar teljes történetében alig egy maréknyi eset volt, amikor egy szakszervezet képes volt összeállni, és tényleges megállapodásokat kötni a kiadókkal. Remélhetőleg az UVW összeállása jelentősen meglöki majd ezt a számot.