Egyértelműen digitális irányba halad a játékipar, és bármennyire ragaszkodunk is a gyűjteményünkhöz, előbb-utóbb megszűnnek majd az ilyen kiadások. Az Xbox esetében ez a jelek szerint inkább előbb következhet be, köszönhetően egyrészt annak, hogy a vállalat is egyértelműen a digitális kiadások irányába mozdult el, másrészt annak, hogy ennek következtében a még lemezesen megjelenő játékok iránt sem igazán van érdeklődés, így bizonyos boltokban már ki sem rakják őket a polcra, hogy ne foglalják a helyet más platformok elől.
A GameIndustry.biz Microcast néven futó podcastjában nemrég a Microsoft január végi leépítési hulláma volt a téma, amikor a zöldek több mint 1900 ember küldtek el. Köztük voltak sokan olyanok, akik az Xbox játékok fizikai megjelenéséért feleltek.
Az oldal feje, Chris Dring szerint ennek az is az oka, hogy több viszonteladó egyszerűen nem árul Xbox lemezeket:
"Egyik nagy kiadó feje mondta még karácsony előtt, hogy Európában több lánc is leszedte az Xbox játékokat. Egyszerűen nem tartanak készletet, mert az Xbox annyira digitális konzol lett, annyira alacsony a kereslet a lemezes játékok iránt, hogy a kereskedőknek nem éri meg ezzel bíbelődni. Azt sajnos nem sikerült kiderítenem, hogy pontosan melyik üzletekről van szó, de egy nagy európai kiadó fejétől van az infó. Szóval egyáltalán nem lennék meglepve, ha az Xbox teljesen digitális irányba menne el. Nincsenek annyira lemaradva a PC és a mobil mögött."
A teljes beszélgetés itt látható, hallható:
Tekintve, hogy olyan nagy címek, mint az Alan Wake II vagy épp a Hellblade II: Senua's Saga csak digitálisan jelennek meg, és vannak pletykák egy lemezmeghajtó nélküli Xbox Series X konzolról is, egyáltalán nem lennénk meglepve, ha a következő generációra teljesen elhagyná a korongokat a Microsoft. Ez persze egy olyan ár-érzékeny piacon, mint amilyen a miénk, ahol sokan csencselnek még mindig a lemezekkel, valószínűleg nem javít majd a zöldek helyzetén.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!