Régi vágya Microsoftnak, hogy ne csak jelen legyenek az Xbox konzolok a japán piacon, hanem észre is vegyék azokat a potenciális vásárlók. Emiatt vezetett Phil Spencer első útja a ZeniMax Media akvizíciójának lezárását követően a Shinji Mikamihoz és a Tango Gameworkshöz, ezért szokta rendszeresen végiglátogatni a szigetország játékfejlesztőit.
És bár erről még mindig nem áll rendelkezésre hivatalos információ - vélhetőn ez az oka annak, hogy további japán fejlesztőket, sőt kiadókat szeretne magához édesgetni az Xbox, akár úgy, hogy fel is vásárolja azokat.
Annak idején az első Xbox mindössze valamivel több mint 470 ezer eladott példányig jutott, amit a Microsoft kudarcként értékelt, az Xbox 360-at a korai években több japán fejlesztésű exkluzívval (Blue Dragon, Lost Odyssey stb.) is megtámogatták, minek eredményeként 1,6 millió felett állt meg a számláló.
Az Xbox One viszont még az eredeti Xboxhoz képes is tragikus teljesítményt nyújtott, alig sikerült átlépnie a 140 ezer példányt. Ha ehhez viszonyítjuk, a Series konzolcsalád eddigi szereplése bizakodásra adhat okot Spenceréknek, hiszen a Famitsu beszámolója alapján (ezt vette át a Gamesindustry.biz) már 100 ezer felett jár, nem egészen egy év alatt 102 591 konzol (64 284 Series X és 38 307 Series S) talált gazdára. Ilyen ütemben akár még idén megelőzheti az Xbox One-t, aminek négy teljes év kellett az első százezres mérföldkő eléréséhez, a másodiknak pedig mint tudjuk, a közelébe se ért.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!
Természetesen árnyalja a helyzetet, ha nem kizárólag a zöldek szemszögéből vizsgáljuk a számokat, hanem szélesebb kontextusba helyezzük. Ez idő alatt ugyanis a PlayStation 5 eladásai elérték az 1,1 millió példányt, míg a frissen elrajtolt Switch OLED-et 138 409 vásárló vitte haza a megjelenését követő első héten.