Az elmúlt néhány évben a Steam az indie játékfejlesztők elsődleges célállomása lett, hiszen nincsen olyan szolgáltatás a világon, amelyik több, újdonságokra éhes felhasználóval rendelkezne. Emellett az évek során a különféle kereskedelmi lehetőségeknek köszönhetően kialakult a rendszer saját gazdasági körforgása is, ami sajnos magával hozta a csalókat és az ügyeskedőket is.
A Valve nemrég bejelentette, hogy a közeljövőben könnyen előfordulhat, hogy meg fogják tagadni egy fejlesztő kulcsokra beadott igénylését (amit eddig tudtunkkal ingyenesen teljesítettek egyébként), ha a kért kulcsok száma nagyon eltér a játék eladásaitól. Korábban is előfordult már hasonló, de a Valve úgy érzi, hogy ez most egy szükséges lépés:
"Az utóbbi években az új feature-ök miatt megváltozott az, ahogyan a felhasználók a kulcsokat használják. Többen például arra használják, hogy a Steam rendszeren belüli tárgyakat, pl. Steam Trading Cardokat monetizáljanak ahelyett, hogy szórakoztató játékokat adnának el a vásárlóknak."
A Valve szerint már most is igen sok olyan játék van, ami csakis azért létezik, hogy manipulálja a Steam gazdasági rendszerét, így a cég a közeljövőben alaposabban is meg fogja vizsgálni a szélsőségesebb példákat.
Erre szükség is lesz, hiszen csak augusztusban nagyjából 200 játék jelent meg a Steamen és elég csak belegondolni abba, hogy ezek között mennyi silány minőségű címet lehet megtalálni.