Számos kiadó indított saját platformot az elmúlt években, melynek egyik oka az lehetett, hogy a Steam használata miatt kifizetendő pénzt inkább nem akarták elbukni.
A Ubisoft még Uplay-en és Steamen is elérhetővé teszi játékait, de a Bethesda a Fallout 76 esetében például kizárólag a Bethesda.netet, az EA pár éve minden játékánál az Origint, az Activision pedig a Destiny 2-vel kezdődően csak a Battle.netet használja.
Eddig az volt az általános szabály, hogy minden eladás után a bevétel 30%-át a Valve kapta meg (kivéve néhány kisebb játék esetében), most viszont csak az első 10 millió dollár után (ami egy 60 dolláros játék esetében kb. 166667 darab, közvetlenül a Steamen értékesített példányt jelent) kell ennyit leadni. Ezt követően 50 millió dollárig 25%-ot, ezen felül pedig 20%-ot kér a Steam üzemeltetője.
2017-ben a Steam Spy elemzése szerint a Valve a Steamből származó bevétele 4,3 milliárd dollár volt, ha nem számoljuk a DLC-ket és mikrotranzakciókat. Ez persze nem feltétlenül pontos, de jól mutatja, miért nem a játékfejlesztésre fordítja energiáit a csapat.