Pár héttel ezelőtt hatalmas felháborodást váltott ki a játékfejlesztők körében, amikor az egyik legelterjedtebb engine technológia, a Unity Engine fejlesztői bejelentettek egy új, rendkívül meggondolatlan fizetési modellt. A Unity végül kihátrált a változtatások egy részéből a közösségi nyomás hatására, de ugyanakkor az esemény rátette a bélyegét az iparra, hiszen az indie csapatok jelentős része a visszakozás ellenére is elfordult a cégtől, és sokakat elgondolkodtatott az eset azt illetően, hogy mennyire jó ötlet egyetlen cég termékére felépíteni egy vállalkozást.
Adja magát, hogy ezen a ponton, hogy az Epic Gamesnek rendkívül óvatosnak kell lennie bármiféle hasonló változtatással, azonban most kiderült, hogy hamarosan az Unreal Engine modelljén is módosítanak egy kicsit, bár ez egyelőre csak a nem játékfejlesztéssel foglalkozó felhasználókat fogja érinteni. Tim Sweeney, a cég vezérigazgatója megerősítette, hogy ezek a felhasználók hamarosan egy előfizetéses modellben használhatják majd a motort, hasonlóan a Photoshophoz és más Adobe termékekhez.
Sweeney hozzátette, hogy az oktatók és diákok továbbra is ingyen használhatják majd az engine-t, a kereskedelmi játékok és független filmek pedig egy bizonyos mértékű bevétel alatt szintén korlátlanul férhetnek majd hozzá, bár nem derült ki, hogy ez az értékhatár változik-e (jelenleg 1 millió dollár).
Persze mindezek alapján úgy tűnik, hogy a játékfejlesztőknek nincs miért aggódniuk, de a Unity Engine botránya és az Epic költségcsökkentő leépítése után könnyen elképzelhető, hogy sok Unreal felhasználó szkeptikusan fog hozzáállni ehhez a bejelentéshez, és a közösségen eluralkodik a bizonytalanság érzése, attól tartva, hogy előbb-utóbb alóluk is kihúzzák majd a szőnyeget.