Ugyan a Cyberpunk 2077 megjelenéskori állapota mára csak egy távoli emlék, de akárhonnan is nézzük a dolgot, a játék lebőgött 2020 decemberében. Sokan úgy ítélték, hogy bár a bugokat és teljesítményproblémákat meg lehet oldani idővel, a Cyberpunk központi hiányosságait sosem tudják majd helyre tenni. Ettől függetlenül a fejlesztők nem adták fel a harcot, és sorban hozták a frissítéseket, végül pedig a Phantom Liberty kiegészítőt.
Mindennek azonban ára volt. A CD Projekt RED legutóbbi befektetői prezentációjából kiderült, hogy a Phantom Liberty fejlesztése úgy 63 millió dollárba került, míg a marketingköltség 21 millióra rúgott. Ez azt jelenti, hogy csak a kiegészítő összerakása, és annak reklámozása 84 milliót emésztett fel, ami majdnem fele a Cyberpunk 2077 büdzséjének. Az alapjáték 174 millió dollárból készült, bár tény, hogy annak 142 milliós marketingköltsége messze felülmúlja a Phantom Libertyjét.
A 84 milliós szám egyébként tovább növekszik, ha mellétesszük a játék új generációs változatait és a 2.0 költségeit. Ezek további 40 milliót adnak hozzá a teljes összeghez, ami azt jelenti, hogy a Cyberpunk jelenlegi állapota közel 125 milliójába fájt a cégnek. Ez nagyjából 45,88 milliárd forintnak felel meg, ami világosan szemlélteti, hogy milyen sokba kerülnek az AAA kategóriás játékok.