Hirdetés

Újabb rekordévet zárt a játékipar

|

A pesszimista előrejelzések a bevételek csökkenésére számítottak, de végül sikerült növekedést produkálni.

Hirdetés

A legtöbb elemző az év elején még arra tippelt, hogy a tavalyi rekord után csökkenni fognak a játékipar bevételei, mivel több nagy megjelenést is elhalasztottak, valamint a COVID elleni oltások megérkezésével úgy tűnt, hogy 2020-hoz képest kevesebb ember kényszerül majd az otthonába, videojátékokkal elütve a szabadidejét.

A Newzoo nemrég megjelent évösszefoglalója viszont megcáfolja az előzetes pesszimizmust, a játékipar ugyanis végül még a tavalyinál is jobban teljesített 2021-ben.

Hirdetés

Az elemzőcég szerint a szegmens teljes bevétele 180,3 milliárd dollár volt, ami 1,4%-os növekedés a 2020-as eredményhez képest. A legtöbb pénz továbbra is a mobilos gamerek zsebéből folyik ki, akik 92,3 milliárd dollárt költöttek, 7,3%-os növekedéssel az előző évhez képest. A második helyen a konzolos (50,4 milliárd dollár), a harmadikon a PC-s bevételek (36,7 milliárd dollár) állnak, ezeknél azonban nem volt gyarapodás:  az előbbi 6,8%-os, az utóbbi 0,8%-os éves csökkenést jelent.

Mindazonáltal a jó öreg PC és a konzolok még így is túlszárnyalták a várakozásokat, 0,8 és 1,2 milliárd dollárral több bevételt termelve az előrejelzésekben kalkulált összegeknél. Tom Wijman, a Newzoo kutatásokért felelős vezetője szerint a 2021-es számok összességében azt bizonyítják, hogy a játékipar többé nem szezonális, s hogy a növekedéshez már nem feltétlenül kellenek új címek és új hardverek, köszönhetően az olyan jól tejelő megoldásoknak, mint a season passok.

Érdemes rápillantani a felhőalapú játékokra is, hiszen a kategória bevételei a tavalyi 669-ről egészen 1571 millió dollárig másztak az idén, ami látványosan mutatja a feltörekvő kategóriában rejlő potenciált. A Newzoo arra számít, hogy 2024-ben már 6532 milliárd dollárosra hízik a cloud gaming piac, amit egy ideig még a hardverek problémás beszerezhetősége is hajtani fog.  

Végezetül pedig az alábbi ábrákon láthatjuk az e-sportokhoz köthető bevételeket és a videojátékos streamek közönségének gyarapodását. Az e-sportok 2021-ben 1084,1 millió dollárt hoztak a konyhára, 14,5%-os növekedéssel a tavalyi évhez képest. Ami pedig a streamek nézőit illeti, a Newzoo szerint jelenleg 742 milliós tábort tesz ki a teljes közönség, 2024-ben viszont már 942 millióan fogyasztanak majd ilyen tartalmakat.

Az elemzőcég úgy véli, hogy 2024-ben már 218,8 milliárd dolláros bevételt könyelhet el a teljes játékipar, amiből 116,4 milliárd dollár származik majd mobilos címekből.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)