Az Activision Blizzard megszerzésével még nagyobb feladat összetartani a Microsoft játékrészlegét, a Microsoft Gaming vezetőjeként Phil Spencer igyekszik kézben tartani a dolgokat. Elengedhetetlen szerepe van azonban a gépezetben a saját játékfejlesztő csapatokat összefogó Xbox Game Studiosnak, amelyet eddig Alan Hartman vezetett, tavaly novemberben nevezték ki, miután közel húsz éven keresztül vezette a Forza Motorsportot jegyző Turn 10 Studiost.
A The Verge által megszerzett mailben Matt Booty, a Microsoft játéktartalmakért és stúdiókért felelős elnöke azonban azt közölte a munkatársakkal, hogy Hartman távozik, nyugdíjba vonul azután, hogy több mint három évtizedet húzott le a Microsoftnál (még a CD-ROM csoportban kezdte 1988-ban).
A hírt maga Hartman is megerősítette egy LinkedIn-bejegyzésben hozzátéve, hogy büszke arra, amit közösen elértek, és azokra a címekre is, amik még hátavannak, mint az Avowed, a Clockwork Revolution, a Fable, a Gears of War E-Day, a Microsoft Flight Simulator 2024, a South f Midnight, valamint sok más bejelentett és még bejelentésre váró játék.
Hartman posztja és Booty levele is megerősítette, hogy ki az utód: Craig Duncan lesz az Xbox Game Studios új vezetője, aki korábban a Sea of Thieves fejlesztőcsapatát, a Rare-t vezette, az itt szerzett tapasztalatait kamatoztatja majd, Joe Neate és Jim Horth váltják őt a Rare vezetésében.
"[Duncan] továbbra is arra fog összpontosítani, hogy stúdióinknak segítsen magas színvonalú, differenciált játékélményeket nyújtani, amelyek sikeres franchise-okká nőhetik ki magukat, és az új IP-be való befektetéssel több játékost érhetnek el."
- mondta el Booty a körlevelében, és maga Hartman is bizakodással telve néz a jövőbe: elmondása szerint izgatott amiatt, hogy mit fognak ezek a csapatok elérni Craig Duncan vezetésével.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!