Az elmúlt hónapok két nagy volumenű felvásárlást is hozott a játékiparban, hiszen előbb a Microsoft jelentette be, hogy a szárnyai alá tereli az Activision Blizzardot, majd a Sony is lépett, és megszerezte a Destiny-franchise mögött álló Bungie-t, további üzleteket is kilátásba helyezve.
Most pedig az Epic Games is végrehajtott egy akvizíciót, ám a Fortnite fejlesztője egy nem várt irányba terjesztette ki a portfólióját.
Az Epic új szerzeménye ugyanis a Bandcamp zenei platform, ami a független előadóknak nyújt teret a bemutatkozásra és a dalaik értékesítésére. A 2008-ban alapított szolgáltatás eddig több mint 1 milliárd dollárt fizetett ki a zenészeknek, Ethan Diamond vezérigazgató közlése szerint pedig a továbbiakban is ezen az úton folytatja majd a tevékenységét.
"A színfalak mögött azonban az Epickel együtt dolgozunk a nemzetközi terjeszkedésen és a Bandcamp fejlesztésén, az olyan alapvető dolgoktól kezdve, mint az albumoldalak, a mobilalkalmazások, a merch-eszközök, a fizetési rendszer, a keresési és felfedezési funkciók, egészen az olyan újabb kezdeményezésekig, mint a bakelitnyomás és az élő streaming szolgáltatások."
- nyilatkozta Diamond, aki a felvásárlás után is megőrzi a vezetői pozícióját. Az Epic részéről a saját alkotói ökoszisztéma kibővítését szolgálja az üzlet, hasonlóan az ArtStation tavalyi bekebelezéséhez:
"A Bandcamp fontos szerepet fog játszani az Epic víziójában, hogy kiépítse az alkotói ökoszisztéma-piacát a tartalmak, a technológia, a játékok, a művészet, a zene és egyebek számára."
A felvásárlási összeget nem közölték. A zenészek szempontjából akár még jó hír is lehet az összeolvadás, a Bandcamp ugyanis jelenleg mennyiségtől függően 10-15%-os jutalékot szed az eladott digitális javak után, 4-6%-os fizetési feldolgozási költséggel, míg az Epic a 12%-os jutalékra építi az üzleti modelljét, amit az ArtStationön is alkalmazni kezdett.