Az évek alatt megszoktuk, hogy egy játék sikerének egyik elsődleges metrikája az előrendelt példányok száma. Ez sajnos azért probléma, mert a kiadók mindent bevetnek annak érdekében, hogy feltornázzák ezt a számot és különféle ajándékokkal próbálják meggyőzni a játékosokat, hogy kötelezzék el magukat egy olyan játék mellett, ami még nem bizonyított. Rengeteg (jogos) kritika éri ezen szokások miatt az előrendeléseket, viszont a Ubisoft szerint az utóbbi időben sok mindent változott.
A Ubisoft nemrég közzétette a szeptember 30-ig tartó hat hónapról szóló pénzügyi adatait, amihez néhány érdekes felismerés is társul. Yves Guillemot szerint a Watch Dogs 2 remekül teljesít az előrendeléseket kapcsolatban, viszont azt is hozzátette, hogy több okból is kevésbé megbízható mutató, mint korábban:
"Fontosnak tartjuk az előrendeléseket, de manapság már nem elengedhetetlenek ahhoz, hogy egy játék sikeres lehessen."
A Ubisoft szerint ez egyrészt azért van, mert a vásárlók már tudják, hogy a digitális vásárlás lehetősége miatt már nem kell aggódniuk amiatt, hogy elkapkodják a boltok polcairól az összes példányt. Emellett az is előfordulhat, hogy egy olyan névnél, amit nem ismernek még világszerte (mint pl. a Call of Duty), a játékosok bizonytalanul állhatnak hozzá és nem veszik meg addig, amíg nem hallottak valami visszajelzést a játék minőségéről.
Persze ez nem jelenti azt, hogy nem lehet siker egy ilyen alkotásból, erre hozta fel a cég példaként a Rainbow Six: Siege-et, ami a szerény indulást követően hatalmas előrelépéseket tett, miután a csapat kitartott mellette és fontolóra vette a játékosok visszajelzéseit. A cégnek egyébként a Siege mellett a The Crew és a The Division voltak a legjövedelmezőbb címei, ami szintén azt mutatja, hogy a hosszútávú befektetésekkel talán jobban megéri foglalkozni, mint folyamatosan kifelé pumpálni a játékokat.