A Ubisoft: The Game már Watch Dogs 2 idejében is viszonylag öreg mémnek számított, mostanra pedig lényegében az egész játékipar tisztában van vele, hogy a francia kiadóóriás ugyanazon rendezési elv szerint készíti el játékait függetlenül attól, hogy a reneszánsz-kori Firenzében bérgyilkolunk, egy diktátor uralta szigeten próbálunk életben maradni vagy éppen a közeli jövőben szeretnénk hackerkedni. Úgy néz ki, hogy a 2019-es pénzügyi visszaesés végre arra sarkallja a céget, hogy változásokat eszközöljön az ősöreg recepten.
Hivatalos közleményben adta a köz tudomására a Ubisoft, hogy átalakítja a játékok tervezéséért felelős csapatot, hogy a lehető legjobb játékélményt tudják leszállítani a jövőben. Egy belsős forrás azt nyilatkozta, hogy minderre azért volt szükség, mert a tervezési döntéseket eddig egy vagy két ember hozta meg, így a stúdió legtöbb játéka az ő ízlésüket tükrözte. Ennek következtében a kiadó tulajdonában lévő szinte mindegyik franchise a "legyen egy nagy világ, amit majd telepakolunk mellékküldetésekkel és kisebb feladatokkal" formulát használta.
Az átalakítást követően az addigi döntéshozók a háttérbe vonulnak és inkább tanácsadói szerepben segítik azt a kiterjed csapatot, amelyik azért felel, hogy minél változatosabb játékmenettel találkozzunk az elkövetkezendő évek játékaiban. Tehát a régóta hangoztatott kérdésre, hogy mikor fárad el végre a Ubisoft recept, végre megérkezett a válasz: most.