A játékfejlesztés alapvetően nem egy olcsó dolog, ugyanakkor láttunk már minimális pénzből elkészült és milliókat hozó, valamint nagyon drága, közepesen népszerű, de anyagi bukásként elkönyvelt projekteket is. A Star Citizen külön kategóriában versenyez (nagyjából 555 millió dollár ment el rá eddig), de épphogy csak átlépi a tízet azon videojátékok száma, amikre a hivatalosan megosztott számok szerint több mint 100 millió dollárt kellett költeni (és még nagyjából ennyi van, aminél hasonló büdzsét becsültek az elemzők).
Ezek közé tartozik a Cyberpunk 2077, a 2009-es Call of Duty: Modern Warfare 2, a Final Fantasy VII, a Halo 2, a Destiny, a Shadow of the Tomb Raider vagy a Grand Theft Auto IV, viszont nem lépte át a küszöböt a The Witcher 3: Wild Hunt, az kijött 93 millióból. A Forspoken nem.
Lehet, hogy csak villogni akart, de Allison Rymer, a Forspoken vezető írója LinkedIn fiókján azt írta, hogy egy fantasy AAA videojáték fejlesztésén dolgozott, aminek 100 millió dollárnál magasabb volt a büdzséje. Hozzátette, ezen játék esetében 2022 őszi megjelenéssel terveztek - bár a Forspoken végül az idei év elején jelent meg, valóban tervben volt, hogy már 2020 végén kiadják. Az elavult infó egyben azt is jelentheti, hogy a büdzsé ennél is magasabb.
A Square Enix azt mondta, az eladások csalódást keltőek voltak, és a játék rossz pénzügyi teljesítménye jelentős veszélyt jelent a vállalat számára. A Luminous Productionst feloszlatták, a cég elnöke pedig távozott posztjáról.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!