Egyelőre álomszerűen alakul a redmondiak számára a kilencedik konzolgeneráció, hiszen nemcsak a hardvereladások döntöttek meg minden korábbi rekordot, hanem a divízió bevétele is. 2021 folyamán 17,7 százalékos növekedést követően 16,28 milliárd dollárt hozott a Microsoft konyhájára az Xbox. Ráadásul már a 2020-as eredmény is történelmi csúcsnak számított, tehát felfelé tartó trendről beszélhetünk, ami valószínűleg a következő években is folytatódni fog.
Ha minden terv szerint alakul, idén már befutnak a ZeniMax felvásárlása utáni első címek a Redfall és a Starfield képében, valamint a többszörös év játéka-jelölt Deathloop is csatlakozni fog a Game Pass egyre növekvő katalógusához, ami további katalizátora lehet az előfizetők gyarapodásának.
Márpedig a Microsoft Gaming néven újjászervezett divízió (ez alá tagozódik be az Xbox Game Studios, a Bethesda/ZeniMax Media és majd az Activision Blizzard) forgalmának zömét épp a szolgáltatásoknak és a játékoknak köszönheti. 12,6 milliárd dollárt (8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál) tesznek ki a Game Pass-előfizetésekből, illetve olyan saját fejlesztésű címekből származó bevételek, min a Halo Infinite, a Forza Horizon 5, a Microsoft Flight Simulator, a Psychonauts 2 és az Age of Empires IV. Eközben a konzolok értékesítése is nagyot ugrott, 2020-hoz mérten 63,3 százalékot.
Daniel Ahmad, a Niko Partners elemzője rámutatott, hogy működik a Microsoft stratégiája, amely arra épít, hogy minél szélesebb közönséghez jussanak el játékai, és hosszú távon térüljenek meg a befektetések. Ennek szellemében 18 millió Forza Horizon 5 játékost regisztráltak, míg a Halo Infinite tábora meghaladja a 20 milliót, mindkettő rekordnak számít a franchise-ok életében. Utóbbi eredményében természetesen az is szerepet játszik, hogy a multiplayer komponens free-to-play.