2017 júniusában indította el a Microsoft előfizetéses szolgáltatását, az Xbox Game Passt, melynek felhasználói egy viszonylag alacsony havidíjért cserébe rengeteg játékhoz férhetnek hozzá. Az elmúlt években PC-re is kiterjesztették, a kínálatot a többszörösére növelték, belevették az EA Play-t is, és olyan, nagy volumenű játékok debütálnak a részeként, mint az április 1-jén megjelenő Outriders vagy a januárban bemutatkozó The Medium.
Különböző Xbox-fejesek többször is nyilatkozták már, hogy a játékok eladásaira is jó hatással van a Game Pass, és ezt erősítette meg Sarah Bond videojátékos ökoszisztémáért felelős alelnök is a Forbes-nak adott interjújában.
Bond elmondta, a Game Pass előfizetők 20%-kal többet játszanak, 30%-kal több játékot próbálnak ki, 40%-kal több különböző műfajba kóstolnak bele, és 20%-kal többet költenek játékokra, mint a többi felhasználó.
"Amikor valami olyanra szolgáltatásra fizetsz elő, ahol egy videót nézhetsz meg (például a Netflixre), a monetizáció ott véget is ér, hogy megszerzed a vágyott tartalmat. A gamingben ez fordítva működik: vannak játékbeli tárgyak, kiegészítők, folytatások, át lehet nyargalni más műfajokhoz."
- tette hozzá.
2021 januárjában már 18 millió előfizetővel büszkélkedhetett az Xbox Game Pass, és ha továbbra is hasonló mértékben növekszik a tartalmak mennyisége, ez a szám könnyen feljebb ugorhat.