Igencsak ambiciózus projekt volt a Kingdoms of Amalur: Reckoning, hiszen maga R. A. Salvatore ügyködött a játék világán és történetén, művészként pedig még Todd McFarlane is részt vett a munkálatokban.
A 2012-es játék egészen korrekt lett, de sajnos pénzügyileg csúfos kudardcot szenvedett, és ugyan időközben ismét jó kezekbe került a fantasy világ, sajnos az eredeti játék alkotói igencsak pórul jártak.
Az eredeti Kingdoms of Amalur: Reckoning mögött álló 38 Studios ugyanis a játék megjelenését követően csődbe ment, ennek következtében pedig közel 400 fejlesztő nem kapta meg hosszú évekig az utolsó fizetését. Viszont szerencsére ebben az ügyben is előrelépés történt, mivel a Bloomberg beszámolója szerint időközben megindultak az elmaradt fizetések a fejlesztők felé, habár sajnos közel sem annyi, amennyi igazából járna.
A hírek szerint a Rhode Island-i munkatársak mindössze az utolsó fizetések 14%-át, a marylandiak pedig a 20%-át kapják meg. Ráadásul sok korábbi fejlesztőt olyan lakcímen keresnek fel, amely az eredeti játék megjelenésekor talán még aktuális lehetett, de sokan már rég elköltöztek, ez pedig további kellemetlenségekhez vezethet.
Egyébként a tavaly debütált, Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning nevű remasternek hála még ma is gond nélkül elmerülhetünk az érdekes fantasy világban, ráadásul a tervek szerint idén érkezik hozzá egy kiegészítő is, a Fatesworn.