Tizenhat évnél is hosszabb időt töltött eddigi munkahelyén Romuald Capron, mielőtt búcsút vett volna az Arkane Studios lyoni szárnyától. Döntéséről a LinkedIn-profilján keresztül értesítette a nyilvánosságot.
Távozása azonban nem jelenti azt, hogy vezetés nélkül maradt volna az Arkane Lyon, hiszen mások mellett továbbra is a csapatot erősíti Dinga Bakaba kreatív vezető és Sébastien Mitton művészeti vezető is.
Capron meggyőződése, hogy ezt követően is jó kezekben lesz a stúdió. Egészen pontosan így fogalmazott:
"Igazán különleges volt számomra az elmúlt hét, mert azok voltak az utolsó napjaim az Akane és a ZeniMax kötelékében stúdióvezetőként. Miután több mint 16 éven át segítettem az Arkane Studios Lyont a növekedésben és abban, hogy azzá a világklasszis AAA stúdióvá váljék, aminek ma ismerjük, nagyon nehezen hoztam meg ezt a döntést. De úgy éreztem, arra van szükségem, hogy kipróbáljak valami újat, és hogy több időt fordíthassak magamra és a családomra. Büszke vagyok mindarra, amit ezzel a fantasztikus csapattal elértünk. A Deathloop sikeres rajtja is újabb bizonyítéka annak, hogy ragyogó jövő előtt áll az iparunkban különleges helyet elfoglaló Arkane."
Capron nem távolodik el teljesen a játékfejlesztéstől, ezután is azon fog fáradozni, hogy hozzásegítsen egyelőre meg nem nevezett fejlesztőstúdiókat kreatív vízióik megvalósításához. És persze hálával eltelve gondol vissza az Arkane-nél töltött évekre.
"Szeretném megköszönni az Arkane-nél és a ZeniMaxnál mindenkinek, akivel szerencsém volt együtt dolgozni, különösképp Raphael Colantoniónak [az Arkane már évekkel ezelőtt távozott alapítója - a szerk.], amiért 16 évvel ezelőtt megbízott bennem, és Todd Vaughnak, aki pártfogásába vette az Arkane-t, amikor csatlakozott a ZeniMax családjához. Nagyon jó kezekben hagyom a stúdiót Dinga Bakaba, Sébastien Mitton, Hugues Tardif és Morgan Barbe irányítása alatt, akik - ebben biztos vagyok - továbbra is ambiciózus és innovatív projektet fognak megvalósítani."
Fennállása óta az Arkane Lyon olyan emlékezetes játékok felett bábáskodott, mint az Arx Fatalis, a Dark Messiah of Might & Magic, a Dishonored, a Dishonored 2 és a Dishonored: Death of the Outsider. Besegített továbbá a MachineGamesnek a Wolfenstein: Youngblood és a Wolfenstein: Cyberpilot munkálataiba. Legfrissebb alkotása pedig az általunk is az év legjobbjai közé sorolt Deathloop. A 2017-es Prey ellenben, valamint a jövő nyáron érkező Redfall az Arkane Austin projektje.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!